شورای نگهبان در انتخابات پیش‌رو نظارت و جدیت بیشتری اعمال کند

امام جمعه موقت ایلام: ...
امام جمعه موقت ایلام با اشاره به ارتکاب برخی تخلف های انتخاباتی در دوره های قبل، گفت: تصاحب صندلی مجلس که با اخذ رأی بیشتر برای ورود به مجلس بر پایه تخلفات انتخاباتی باشد، شرعا و اخلاقا غصبی است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «شمس الله سراج» در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ امام خمینی ره شهر ایلام، اظهار کرد: مظلومیت باریکه غزه و رشادت مردان و زنان فلسطینی که با دستان خالی در برابر ابرقدرت آمریکا و رز م غاصب اسرائیل ایستاده اند، مساله مهم امروز جهان است.

وی گفت: در پشت صحنه جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، آمریکای جنایتکار قرار دارد و  از روز اول جنگ در غزه، در واقع پل هوایی بین اسرائیل و آمریکا و کشورهای غربی برای انتقال نیرو، امکانات و تجهیزات نظامی به این رژیم غاصب برقرار شده و به کشتار انسان های بی گناه در غزه کمک می کنند.

امام جمعه موقت ایلام ادامه داد: رژیم غاصب اسرائیل در حالی با حمایت و چراغ سبز غرب و آمریکا به ساکنان غزه یورش برده است که کشورهای عربی و اسلامی فقط به محکومیت و برگزاری جلسات بسنده می کنند و این کشورها باید به جای جلسات و محکوم کردن زبانی، تدابیر و اقدامات عملی برای مقابله با تجاوز آشکار رژیم جنایتکار صهیونیستی داشته باشند.

سراج  با اشاره به اهمیت دوازدهیمن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: بسیاری از کشورهای دنیا هزینه شرکت در انتخابات پارلمانی را بالا برده اند تا هر کسی امکان ثبت نام نداشته باشد و هیچ امکانات و امتیاز خاصی نیز در اختیار فرد پیروز قرار نمی دهند، اما در کشور ما تعداد زیادی برای راهیابی به مجلس ثبت نام می کنند و رقابت برای پیروزی در این عرصه بالا است.

وی با انتقاد از اینکه هزینه شرکت در انتخابات در ایران، پایین و تعداد جمعیت ثبت نام کنندگان زیاد است، از شورای نگهبان و هیئت نظارت خواست تا نسبت به برگزاری یک انتخاب سالم و بدون تخلف، نظارت و جدیت بیشتری اعمال شود.

سراج با اشاره به انجام برخی تخلف های انتخاباتی در دوره های قبل، تأکید کرد: تصاحب صندلی مجلس که با اخذ رأی بیشتر برای ورود به مجلس بر پایه تخلفات انتخاباتی باشد، شرعا و اخلاقا غصبی است.

خطیب موقت نماز جمعه ایلام با انتقاد از دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران و امور مختلفی که در حیطه وظایف آنها نیست، تأکید کرد: نماینده مجلس هیچ حق و اختیاری در عزل و نصب مدیران ندارد.

سراج به برگزاری یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید خزل اشاره کرد و گفت: استقبال پرشور مردم از این یادواره نشان داد که مردم دنباله رو آرمان ها و اهداف شهدا هستند و بین آنها و شهیدان فاصله نیست.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام با تأکید بر پیگیری و جدیت مسئولان برای شروع فعالیت منطقه آزاد مهران، تصریح کرد: فعالیت عملیاتی و مفید منطقه آزاد مهران بایستی باید از سوی مسئولان استانی به طور جدی پیگیری شود چرا که فعالیت منطقه آزاد مهران بر کاهش معضل بیکاری و افزایش درآمد خانواده های استان تاثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه موقت ایلام  با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی و اهمیت این موضوع، تصریح کرد: طبق بررسی های آماری سرانه مطالعه در کشور و استان ما خیلی کم است و وجود فضای مجازی و اینترنت میزان مطالعه کتاب را به حد صفر رسانده که این موضوع موجب مظلومیت و مهجوریت کتاب در بین آحاد مردم است و البته نکته مهم اینکه کتاب ها نیز باید از نظر محتوایی فاخر و آموزنده باشند.

وی با انتقاد از وضعیت هسته مرکزی شهر ایلام و چالش ترافیک سنگین در این منطقه، وجود یک پارکینگ طبقاتی را برای هسته مرکزی شهر ایلام ضروری برشمرد و همچنین نظافت سطح شهر و جمع آوری زباله های انباشته شده در سطح شهر به ویژه در زمین های خالی سطح شهر را خواستار شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا