مهم‌ترین اولویت بهداشت و درمان باید سلامت خانواده باشد

کریمی عنوان کرد ...
معاون درمان وزارت بهداشت، به تشریح وضعیت حوزه سلامت در برنامه هفتم توسعه کشور پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کریمی، با اشاره به توجه برنامه هفتم به بحث سطح بندی خدمات، گفت: باید خدمات را بر اساس میزان نیاز مناطق ارائه کرد نه سلیقه ای و شخصی و توجه به این موضوع اقدامی منطقی در مسیر بهره وری است.

وی با یادآوری اینکه نظام ارجاع و پزشکی خانواده در برنامه هفتم پررنگ دیده شده، افزود: برای آینده بهداشت و درمان کشور بسیار مهم است که بتوان سلامت خانواده را در اولویت قرار داد.

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به تاکید برنامه هفتم در مورد پرونده الکترونیک سلامت، ادامه داد: همه ایرانی ها باید پرونده الکترونیک داشته باشند در واقع در گذشته در مورد این موضوع صحبت می شد اما عملیاتی و اجرایی نشد و وزارت بهداشت دولت سیزدهم از دی ماه ۱۴۰۰ عزم خود را برای انجام الکترونیک سازی سلامت جزم کرد به گونه ای که اکنون بیش از ۹۰ درصد نسخ به صورت الکترونیکی صادر و بحث سلامت و پرونده الکترونیک با جدیت در دستور کار قرار گرفته و وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه بر ضرورت پیش بینی آن در برنامه هفتم توسعه تاکید داشتند.

کریمی در مورد کاهش ۳۰ درصدی هزینه های درمان در برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه حداکثر کاهش پرداخت هزینه های درمان از جیب مردم باید اتفاق بیافتد، گفت: باید منتظر مصوبه نهایی با تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان باشیم. تلاش خواهیم کرد بر اساس برنامه های ابلاغی کاهش فرانشیز توسط وزیر بهداشت حداکثر کاهش پرداخت از جیب مردم و عدالت در درمان را داشته باشیم.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز