عملکرد ضعیف تراکتورِ خصوصی مقابل مدعیان فوتبال ایران

تیم فوتبال تراکتور در دوران خصوصی خود نتوانسته در مقابل سه تیم مدعی قهرمانی، عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

حدود پنج سال از  دوران خصوصی سازی باشگاه تراکتور می گذرد و تی تی ها سال های پرفرازونشیبی را در پشت سر گذاشته اند.

یکی از نقاط ضعف بزرگ کارنامه تراکتور در دوران خصوصی خود، ناکامی در جدال های مهم و سرنوشت ساز است که در این گزارش به این موضوع پرداختیم.

به گزارش ایسنا، تراکتور در دوران پس از خصوصی سازی خود ۳۵ بار مقابل سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان صف آرایی کرده که حاصل آن ۲۱ باخت، شش مساوی و تنها ۸ برد بوده است.

کابوسی به نام استقلال

تراکتور پس از خصوصی سازی بیش از هر تیمی به مصاف استقلال رفته است. نگاهی به آمار و ارقام نشان می دهد که استقلال و تراکتور در این دوران ۱۳ بار مقابل هم صف آرایی کرده اند.

تی تی ها سه بار مقابل استقلال به پیروزی رسیدند و ۹ باخت در کارنامه تراکتور برابر آبی پوشان نمایان است. همچنین یک بازی با نتیجه مساوی به اتمام رسیده است.

هر سه برد تراکتور مقابل استقلال ۱ بر۰ ، ۳ بر دو ، دو بر صفر در تبریز رقم خورده و این تیم در دوران خصوصی خود تاکنون آبی پوشان را در تهران شکست نداده است.

تراکتور آخرین بار در دیدار رفت لیگ شانزدهم و با هدایت امیر قلعه نویی توانست استقلال را در تهران شکست بدهد. تقابلی که با نتیجه دو بر یک به پایان رسید و گل های تراکتور را فرزاد حاتمی وارد دروازه حریف کرد و تک گل استقلال را هم کاوه رضایی به ثمر رساند.

طلسم نبردن های تیم تبریزی در ورزشگاه آزادی با باخت دو بر صفر برابر استقلال، از ۲۵۴۹ روز که از آن شش سال و ۱۱ ماه و ۲۹ روز می گذشت عبور کرد؛ طلسمی که حداقل تا بازی بعدی دو تیم در تهران ادامه دار خواهد بود.

تی تی ها در این دوران تنها دوبار در آزادی موفق به بازگشایی چارچوب استقلال شده اند و این تاریک ترین نکته تقابل چند سال اخیر تراکتور با رقیب سنتی اش محسوب می شود.

آمار تراکتور خصوصی مقابل استقلال:

۱۳ بازی

۳ برد

۱ مساوی

۹ باخت

۳۹ گل

۲۷ گل استقلال

۱۲ گل تراکتور

دور ناکامی برابر پرسپولیس

قرمزپوشان ۱۱ بار با پرسپولیس دیدار کرده اند که هفت بازی با برتری سرخ های پایتخت و دو مسابقه با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. تی تی ها در این مدت تنها دو بار پرسپولیس را شکست داده اند.

اولین پیروزی تراکتور خصوصی برابر پرسپولیس به ۸ شهریورماه ۱۳۹۸ و دیدار رفت لیگ نوزدهم بر می گردد، جایی که تی تی ها در ورزشگاه مملو از جمعیت یادگارامام ره با شلیک از راه دور احسان حاج صفی به پیروزی دست پیدا کردند.

تراکتور از آن تاریخ به بعد مقابل پرسپولیس همواره ناکام بود و بلاخره در بازی رفت لیگ بیست ودوم پس از قریب به سه هزار روز توانست در ورزشگاه آزادی از سد پرسپولیس بگذرد. طلسمی بسیار طولانی که حتی فکر کردن به آن هم اعصاب پرشورها را خرد می کرد؛ پیروزی بزرگی که با تک گل محمد عباس زاده از روی نقطه پنالتی حاصل شد تا تراکتور تحت هدایت قربان بردیف علاوه بر فائق آمدن بر رقیب دیرینه، خود را دوباره به عنوان یک مدعی مطرح کند.

هر دو برد تراکتور برابر پرسپولیس با نتیجه ناپلئونی وار یک بر صفر بوده است؛ که یکی از آن ها در تبریز و دیگری در تهران رقم خورده است.

آمار تراکتور خصوصی مقابل پرسپولیس:

۱۱ بازی

۲ برد

۲ مساوی

۷ باخت

۲۱ گل

۱۴ پرسپولیس

۷ گل تراکتور

طلسم ده ساله تراکتور در اصفهان

دو تیم غیرپایتختی تراکتور و سپاهان در یک دهه اخیر فوتبال ایران را از شرایط دو قطبی خارج کرده اند و مصاف سرخ پوشان تبریزی با طلایی های اصفهان همواره علاقه مندان به دنیای توپ گرد را به خود حذب کرده است.

تراکتور تحت مالکیت زنوزی، ۱۱ بازی مقابل سپاهان برگزار کرده که حاصل آن سه برد، سه مساوی و پنج باخت بوده است.

اما آمار عجیبی علیه تی تی ها در اصفهان به ثبت رسیده و تراکتور خصوصی تاکنون موفق به شکست سپاهان در اصفهان نشده است.

از آخرین برد تراکتور مقابل سپاهان در اصفهان حدود ۳۷۰۰ روز و به عبارتی ۱۰ سال می گذرد؛ جایی که تراکتوری ها، ۲۰ مردادماه ۱۳۹۲ درچارچوب بازی رفت لیگ سیزدهم، در ورزشگاه فولادشهر به مصاف سپاهان رفتند و تک گل این تیم باعث شد تا تی تی ها اصفهان را دست پر ترک کنند.

تراکتور در هفته نخست فصل جدید نیز سه بر یک مغلوب سپاهان شد تا این طلسم ۱۰ ساله کماکان پابرجا باشد.

آمار تراکتور خصوصی مقابل سپاهان:

۱۱ بازی

۳ برد

۳ مساوی

۵ باخت

۲۷ گل

۱۷ گل سپاهان

۱۰ گل تراکتور

تراکتور در فصل جدید رقابت های لیگ برتر نیز برابر سپاهان، پرسپولیس و استقلال به ترتیب با نتایج سه بر یک، یک بر صفر و دو بر صفر ناکام بوده و باید دید عملکرد ضعیف تراکتور در دوران خصوصی خود مقابل مدعیان فوتبال ایران تا چه زمانی ادامه دار خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا