راه شهدا با جهاد تبیین برای آیندگان ماندگار شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی: ...
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: برگزاری یادواره شهدای تبیین، الگوهایی حسنه برای نوجوانان و جوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز پنجشنبه ۲۵ آبان در یادواره ۱۴۳ شهید فرهنگی افزود: شهدا انسان هایی برجسته و دارای شعور و شور انقلابی بودند که راه آنان باید با جهاد تبیین برای نوجوانان و جوانان ادامه یافته و ماندگار شود.

وی با اشاره به اینکه اقتدا به شهدا در کارها لازمه ادامه راه آنان است، اظهار کرد: گفتار و منش آنان باید سرلوحه کار آحاد جامعه باشد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه طبق فرمایش امام علی ع معلمان باید خودسازی را در اولویت داشته باشند، افزود: معلمی شغل انبیاست و معلم می تواند با نگاه خود جامعه و دانش آموزان را در مسیر رستگاری هدایت کند.

وی ادامه داد: معلمان باید ابتدا خود را تعلیم و تأدیب کنند قبل از آنکه دیگران را تأدیب کنند.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: هر کسی باید معلم نفس خود باشد و این موضوع از تعلیم مطالب به دیگران ارجح تر است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: شهدا بهترین های جامعه بودند که شهدای فرهنگی مقامی شامخ تر دارند.

شهدای فرهنگی و دانش آموز الگوی حسنه تربیتی هستند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در یادواره شهدای فرهنگی آذربایجان غربی گفت: شهدای دانش آموز و فرهنگی الگوی حسنه و تربیتی برای فرهنگیان و دانش آموزان هستند.

 علی مطهری افزود: جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، تاکیدی برای اشاعه و ترویج رشادت های ۷۷۷ دانش آموز و ۱۴۳ شهید این نهاد و سایر شهدایی است که جان خود را نثار صیانت و حفاظت از کیان اسلامی کردند.

مطهری اظهار کرد: امروز ما فرهنگیان وظیفه اصیل خود را که تلاش در جهت جهاد تبیین در عرضه تعلیم و تربیت است را به نحو شایسته انجام می دهیم تا باز دشمن را مضمحل و نگذاریم تا به نیات شوم خود برسد.

وی با اشاره به اینکه ۶۸۰ هزار دانش آموز در استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: توجه به تربیت تمام ساحتی مطرح در سند تحول بنیادین راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود چرا که این سند برگرفته از آموزه های دینی و اسلامی با زیربنای بسیار محکم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا