اشتغال ۲۶۳نفر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال‌جاری

رئیس پارک علم و فناوری استان خبر داد ...
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از اشتغال ۲۶۳نفر در پارک علم و فناور استان خبر داد و گفت: تعهد پارک جهت ایجاد اشتغال برای سال جاری در استان ۳۰۰نفر بود که حدود ۸۸ درصد تعهد تا آبان ماه تحقق یافته است.

سعید جعفری راد، شنبه، ۲۷آبان ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پردیس مشترک با شرکت شهرک های صنعتی در سال جاری با کسب مجوز از ستاد کل نیروهای مسلح ایجاد و راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی به اقداماتی در راستای توسعه زیست بوم فناوری استان اشاره کرد و گفت: پردیس مشترک تخصصی در حوزه صنایع مس و معدن با مجتمع مس سونگون آذربایجان راه اندازی خواهد شد که در مرحله آماده سازی توافق نامه است.

وی ایجاد و راه اندازی پردیس فناوری مشترک با دانشگاه شهید مدنی آذربایجان را از دیگر اقدامات پارک استان عنوان کرد و افزود: ایجاد سرزمین علوم و فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و زیر ساخت داده طی تفاهم نامه ای مشترک با پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ایرانداک منعقد شده است.

جعفری راد ادامه داد: شرکت های زیادی در حوزه ی اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در استان فعالیت می کنند که قصد داریم شرکت های بزرگ ایرانسل و رایتل را پای کار بیاوریم تا از منابع آنها استفاده شود که برای این اقدامات بایستی زیر ساخت های لازم فراهم شود.

رئیس پارک علم فناوری استان افزود: ۱۵ شرکت اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در خود پارک و علم و فناوری استان مستقر هستند.

وی ادامه داد: در راستای توانمند سازی و تقویت شرکت ها، فراخوان جذب کارگزاران صادراتی محصولات شرکت های دانش بنیان و فناور جهت معرفی به بازارهای بین المللی داده شده است .

وی از برگزاری همایش سرمایه گذاری فولادی شو با گروه فولاد مبارکه اصفهان در ۲۸و۲۹ آذرماه سال جاری خبر داد.

جعفری راد یادآور شد: جشنواره منطقه شمال غرب صنایع خلاق فرهنگی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ رضوی با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار خواهد شد. مهلت ارسال آثار تا آخر آذرماه سال جاری است و رویداد اصلی در بهمن ماه با اهدای جایزه های نفیس برگزار خواهد شد.

وی تعداد شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک استان را ۱۰۵ شرکت و تعداد شرکت های فناوری مستقر در پارک را ۳۰۰ شرکت اعلام کرد.

وی به دو مشکل موجود در پارک استان اشاره کرد و گفت: اولین مشکل سهم بیمه تامین اجتماعی کارگاه های خرد زیر پنج نفر بایستی از طرق دولت پرداخت شود که برنامه هایی در حال اجرایی است و دومین مشکل بحث محیط زیست می باشد.

وی با بیان اینکه نقطه قوت آذربایجان شرقی بین بقیه پارک های کشور میزان فروش آن است، گفت: فروش شرکت های پارکی در بازارهای داخلی ۲/۷همت و میزان صادرات ۹/۵میلیون دلار طی یکسال اخیر است.

وی یادآور شد: برای تعامل با پارک ها در نمایشگاه رینوتکس از پارک های استان گیلان، گلستان، سمنان و هرمزگان دعوت به عمل آمده و به بقیه پارک های استان ها نامه رسمی ارسال شده تا در صورت تمایل با تخفیف ۴۰درصدی در این نمایشگاه حضور داشته باشند. 

وی به اهم کارهای عمرانی صورت گرفته در پارک علم فناوری استان اشاره کرد و ادامه داد: حفر چاه عمیق و تجهیز و بهره برداری از آن، اجرای شبکه فاضلاب، اجرای شبکه آب شرب و فضای سبز و آتش نشانی، مطالعات کارخانه نوآوری و.... از جمله کارهای عمرانی انجام گرفته طی چند ماه آتی سالجاری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا