انتقاد عضو شورای شهر از حذف و سانسور پروژه های محرومیت زدایی شیراز

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، محمدرضا هاجری امروز _ یکشنبه بیست وهشتم آبان_ در یکصد و سی وششمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: شهرها و محلات در کنار بعد کالبدی، ساختمان، کوچه و مغازه ها، دارای بعد روحی و هویتی است که در اندیشه شهر سازی مدرن فقط روی بعد کالبدی شهر و محله متمرکز شده و به روح و هویت شهر و محلات توجه نشده است.

وی افزود: خانه ها فقط چند آجر، بتن، سیمان با برج سازی و بلند و کوتاه سازی نیست، بلکه روح و هویت زندگی جمعی می خواهد تا مردم احساس دلبستگی و تعلق خاطر نسبت به محل زندگی خود داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شهر و محلات را فقط سکونت گاه و خوابگاه دیدن و روح و هویت ساکنین را فراموش کردن، اثرات نوسازی بی قواره را از بین می برد، اضافه کرد: در نوسازی های شهر و محلات نه تنها هویت سازی نمی کنیم بلکه هویت زدایی از شهر و محلات صورت می گیرد. لذا شهر و محله بدون ساکنان، فقط چند خیابان و چند کوچه و تعدادی خانه است که حکم پیدا کردن آدرس را دارد.

هاجری همچنین با اشاره به اینکه اولویت بندی طرح های بزرگ شهرداری همچون زیرگذر گویم، طرح های محرومیت زدایی را حذف و سانسور کرده است، ادامه داد: تملک های کوچک در محلات کم برخوردار به منظور تعریض کوچه هایی است که معروف به قهر و آشتی بوده و هیچ خودرویی اعم از شخصی، آمبولانس و آتش نشانی قادر به تردد در آنها نیست. این در حالی است که علی رغم وجود طرح و تخصیص بودجه، مانع اجرای محرومیت زدایی حقیقی و واقعی می شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز در خطاب به شهردار شیراز تصریح کرد: ضروری است تا اولویت اول در تملک ها، مشخص شدن محلات محروم باشد.

هاجری تاکید کرد: نباید اجازه داده شود تا به بهانه اجرای طرح های بزرگ، طرح های خرد راکت بماند. چرا که فقرا و مستضعفین در این محلات زندگی می کنند و این قشر باید در صف اول حمایت ها قرار گیرد.

منبع: ایمنا