انتظار امام جمعه ایلام از خواص، تریبون‌داران و اصحاب رسانه/ راه حل مشکلات صندوق‌ رای است

امام جمعه ایلام گفت: انتظار ما از خواص جامعه، تریبون داران و اصحاب رسانه این است که مشوق مردم برای حضور در انتخابات باشند چرا که مشارکت حداکثری در برابر مزاحمت های دشمن بازدارنده است.

 حجت الاسلام والمسلمین «اله نور کریمی تبار» در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی ره با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس، اظهار کرد: شخصیت شهید مدرس برای کسانی که می خواهند وارد عرصه داوطلبی نمایندگی مجلس شورای اسلامی شوند و کسانی که می خواهند رأی داده و نماینده را انتخاب کنند، الگو است و شهید مدرس نیز برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز الگو است که چگونه قانون را تصویب کنند.

 وی با بیان اینکه انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سرنوشت ساز است، در نظام جمهوری اسلامی مجلس شورای اسلامی، از شان و منزلت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد با تدوین قانون و نظارت بر اجرای آن توسط دستگاه قانون گذار حل شدنی است و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گشودن گره مشکلات جامعه، نقشی تأثیرگذار دارند.

 امام جمعه ادامه داد: دشمن تلاش زیادی کرد تا با خیال خام خود با ایجاد فتنه در سال ۱۴۰۱ نظام اسلامی را سرنگون کند؛ اما در نهایت با عجز و ناتوانی خود پی برد و اقرار کرد؛ اما این دشمن طبیعتا آرام نخواهد نشست و در هر زمان و هر مکانی که بتواند نیش زهرآلود خود را بر پیکر نظام و ملت وارد خواهد کرد.

 کریمی تبار تصریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات و حضور در پای صندوق رای در مقیاس جهانی و نظام بین الملل، بهترین شاخص برای مقبولیت حاکمیت است و پشتیبانی مردم از نظام اسلامی مهم ترین مؤلفه و بهترین ابزار برای ایفای نقش بازدارندگی در برابر دشمنان نظام و ملت است.

 وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف یک الگوی مقتدر و باعزت است، تصریح کرد: دشمن تبلیغات گسترده ای انجام خواهد داد تا مشارکت مردم را در پای صندوق های رای کاهش دهد و انتخابات را تحریم کند و کسانی که ناخواسته بلندگوی استکبار شده اند و برای عدم مشارکت در انتخابات تبلیغ می کنند، مراقب باشند که فریب دشمنان نظام و مردم را نخورند، درست است که ما مشکلات و سختی هایی داریم اما مردم ما همواره ثابت کرده اند که در لحظه های سخت پشتیبان نظام و انقلاب بوده و هستند.

 نماینده ولی فقیه در استان ایلام ادامه داد: انتظار ما از خواص جامعه، تریبون داران و اصحاب رسانه این است که مشوق مردم برای حضور در انتخابات باشند چرا که مشارکت حداکثری عمل بازدارنده ای برای مزاحمت های دشمن است و مردم ما با وحدت و همدلی پای صندوق های خواهند آمد و گزینه موردنظر خود را انتخاب خواهند کرد.

 کریمی تبار تأکید کرد: گرانی، تورم، بیکاری و مشکلات در جامعه وجود دارد، راهکار این است که به انداز رای خود در تعیین سرنوشت خود و کشور، عزت و استقلال خود، نقش آفرین باشیم؛ چون اگر بی تفاوت شدیم به عنوان یک گناه بزرگ سرنوشت تلخی در انتظار ما خواهد بود.

 وی ادامه داد: وقتی خداوند زمینه را فراهم می کند که شایسته ترین افراد را به عنوان قانون گذار و مجری قانون انتخاب کنیم اگر تماشاچی شدیم کسانی راه پیدا می کنند برای ما تلخ تر خواهد بود.

 نماینده ولی فقیه در استان ایلام با بیان اینکه بخشی از تحقق انتخابات باشکوه، پرشور، رقابتی و سالم به مردم، بخشی هم به داوطلبان، هیئت های اجرایی و شورای نگهبان بر می گردد، تصریح کرد: شورای نگهبان افرادی عادل، خبره، باتجربه و مجتهد هستند و دین خود را به دنیای دیگر نمی فروشند و بر اساس قوانین جاری، صلاحیت ها را تأیید یا رد خواهند کرد و این امر در تمام انتخابات کشور وجود داشته و دارد و قطعا ملاک بر اساس قانون است.

 امام جمعه ایلام ادامه داد: اختلاف سلیقه موجب بالندگی و شکوفایی جامعه و مفید است و اختلاف سلایق و گرایش به احزاب سیاسی و عضویت در احزاب که مورد قبول نظام هستند و مجوز فعالیت دارند نباید موجب رد و یا تأیید صلاحیت کسی شود، کسی که قانون، نظام اسلامی و ولایت فقیه را قبول دارد، طبیعتا می تواند وارد عرصه شود؛ اما کسی با ولایت فقیه زاویه داشته باشد و پایبند به قانون نباشد، طبیعتا صلاحیت ورود به مجلس را ندارد.

 نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آتش بس کوتاه مدت در غزه، تصریح کرد: راه حل نهایی برای ایجاد امنیت و صلح پایدار در سرزمین فلسطین پیشنهاد معقول، منطقی و هوشمندانه جمهوری اسلامی است و از کشورهای اسلامی و وجدان های آگاه جامعه جهانی و جبهه مقاومت انتظار می رود این است که تلاش کنند این پیشنهاد اجرایی شود.

 کریمی تبار تأکید کرد: پیشنهاد ایران این است که در سرزمین فلسطین، اهل فلسطین با هر دینی و مذهبی می توانند پای صندوق های رای بیایند و نوع حاکمیت خود را انتخاب کنند؛ اما مهاجرین غاصبی از کشورهای دور و نزدیک به این سرزمین مهاجرت کرده اند، نباید در سرنوشت فلسطین و فلسطینیان دخالتی داشته باشند.

 وی با اشاره به اهمیت خاک در زندگی انسان و کره زمین ادامه داد: خاک نقش بسیار مهمی در ادامه حیات ما دارد و اهمیت آن کمتر از آب نیست، باید مراقب باشیم با حفظ پوشش گیاهی و کاشت درخت از فرسایش خاک و بروز سیلاب های مخرب جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا