تربیت معنوی فرزندان امری بسیار مهم است

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: والدین نباید تنها به فکر برطرف کردن نیازهای اقتصادی و مادی فرزندان خود باشند بلکه تربیت معنوی آن ها بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی امروز، ۱۰ آذرماه در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرکرد ضمن گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج نهاد مبارکی است که به فرمان امام راحل ره تشکیل شد و چه بسیار جوانان و نوجوانان این جامعه که با شرکت در بسیج راه و  رسم انقلاب اسلامی  را یاد گرفتند و در این مسیر قدم گذاشتند.

وی با اشاره به در پیش بودن سالگرد شهادت مرحوم آیت الله  سید حسن مدرس، افزود: آن نماینده عالی قدر و مجتهد خدوم و فدا کار ابتدا به عنوان یکی از آن پنج مجتهد در متمم قانون اساسی قرار گرفت و مقرر شد ناظر به قانون اساسی باشد که از طرف مراجع نجف منصوب شد و همین امر مقدمه ای بر انتخاب شدنش برای نمایندگی مجلس شد که از خود سیره و خاطره به یاد ماندنی بر جای بگذارد، مرحوم مدرس یکی از افرادی بود که در مسیر امام قدم که باید آن بزگوار الگو قرار گیرد. 

فاطمی با بیان اینکه اسلام نیازمند روحانیت است،  تصریح کرد: اسلام روحانی و عالم مجتهد نیاز دارد  و کامل شدن دین  باید با وجود  مجتهد باشد، یعنی باید از برخی افراد شریف در شهر روحانی به وجود بیایید تا بتوانند فرزندانی شایسته و علاقه مند به دین اسلام تربیت کنند تا تاثیرات مثبتی در جامعه بگذارند. 

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به  ۱۶ آذر روز دانشجو، گفت: در تمام دنیا قشر دانشجو تاثیرگذار است، به طوری که دانشجویان نقش مهمی در پیشرفت جامعه دارند و مسئولیت جامعه بر عهده آنهاست.

فاطمی بیان کرد:  خانواده اولین نهادی است که در تربیت فرزندان تاثیر گذار است. مانند مصدق  و چمران که به عنایت الهی و تربیت خوب خانواده برای تحصیل به خارج رفتند و به مقام بالا رسیدند، اما به دلیل تربیت در خانواده، هرگز دینداری آن ها ازبین نرفت.

وی  گفت: در خانواده ای که برای تربیت فرزندان کوتاهی شود، والدین موظفند فرزندان را با عالمان آشنا کنند تا عالمان بتوانند افراد شایسته ای را تربیت کنند، زیرا آن ها الگوی خوبی برای فزرندان هستند، البته والدین نباید  فقط به فکر برطرف کردن نیازهای اقتصادی و مادی فرزندان خود باشند بلکه تربیت معنوی آن ها بسیار مهم است.

فاطمی خاطر نشان کرد: نباید با سوادی برابر با کنار گذاشتن دین و اسلام باشد، بلکه همراه با هم باشند، چه بسیاری از فرزندان بزرگان که به بالاترین درجه رسیده اما دین خود را ترک نکرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا