گلایه از شکل برخورد با کادر درمان در پرونده فوت نوزاد ۶ ماهه

رییس زاده عنوان کرد؛ ...
رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران، در واکنش به پرونده فوت نوزاد ۶ ماهه در بیمارستان کودکان مفید تهران، توضیحاتی داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد رئیس زاده، روز چهارشنبه در حاشیه افتتاحیه دومین رویداد آموزشی سازمان نظام پزشکی در سالن همایش های رازی، گفت: هر فوتی به خصوص فوت یک نوزاد برای جامعه پزشکی تأسف برانگیز است و ما بیشتر از هر کسی ناراحت می شویم.

وی تاکید کرد: اگر قصور و تأخیری در حضور کسی که باید در مکانی می بوده رخ داده باشد هم قابل قبول نیست و مانند هر پرونده پزشکی باید در مراجع تخصصی بررسی شود. پرونده های فوتی در هر بیمارستانی کاملا تخصصی است و باید با هرکسی که قصور، تأخیر یا کوتاهی داشته است برخورد شود؛ هیچکس در هیچ مقامی در هیچ مکانی از قصور دفاع نمی کند.

رئیس زاده ادامه داد: نکته مهم دیگر این است که در برخورد با این پرونده ها باید خردورزی را رعایت کرد. شکل برخورد با همکاران ما در مراحل اولیه و بازپرسی واقعا قابل دفاع نیست و جای گله مندی دارد. بیمارستان مفید یکی از بیمارستان های اثرگذار و بسیار شلوغی است که خدمات بسیار زیادی در روز به بالغ بر ۱۰۰۰ نفر ارائه می دهد و می دانیم کار برای مراجعین کودک و نوزاد بسیار دشوارتر از بالغین است و همکاران ما در این مرکز با مجاهدت و عشق به بچه ها کار می کنند.

وی تاکید کرد: اینکه به دلیل فوت یک نوزاد که همه از آن متاسف هستیم بخواهیم بدترین برخوردهای ممکن را در مرحله بازپرسی اولیه با همکاران پزشک داشته باشیم، باعث آزردگی خاطر جامعه پزشکی می شود که البته این موضوع هم اصلا روال معمول دستگاه قضائی نیست و ارتباطات خوبی با دستگاه قضا به ویژه در دوره اخیر داشته ایم؛ اما این مورد و کج سلیقگی که اعمال شده است باعث جریحه دار شدن همکاران ما در این شرایط دشواری شد که ما بیش از هرچه نیاز به تزریق روحیه امید و نشاط به جامعه پزشکی داریم.

رئیس زاده افزود: از همکاران قوه قضائیه می خواهیم از اینگونه برخوردها جلوگیری کنند البته این اصلا به این معنا نیست که نباید با قصور یا تخلف برخورد کرد. حتما باید در هیأت های تخصصی نظام پزشکی و پزشکی قانونی این موضوع بررسی شده و در صورت وجود قصور برخورد شود. پرونده ها به دقت بررسی می شود و عمدتا هم تمایل به نفع بیمار است.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز