انتقال فرهنگ شهدا به دست دانشجومعلمان

مدیرکل امور شاهد و ایثارگر تاکید کرد ...
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه فرهنگیان و جمعی از مسئولان ستادی و استانی این دانشگاه با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر در دفتر وی دیدار و گفتگو کرد.

رضا درویشی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در ابتدای این نشست به تشریح فعالیت های دانشگاه در دوره جدید پرداخت و اظهار داشت: همواره بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و مذهبی اهتمام ویژه داریم.

درویشی با بیان اینکه مقام معظم رهبری توجه ویژه ای به این دانشگاه دارند و همواره ریاست جمهوری و سایر مقامات کشور بر همکاری و همیاری با این دانشگاه تاکید دارند، بیان داشت: در سال گذشته دانشگاه ما این افتخار را داشت که مراسم تشییع یکی از شهدای گمنام با حضور دانشجومعلمان، اساتید و کارکنان و جمعی بسیاری از اقشار مختلف مردم باشد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آینده، امیدآفرین و راهبردی است،  تصریح کرد: در دوره جدید پیگیر میزبانی از یکی از شهدای خوشنام در یکی از پردیس های دانشگاه بوده و هستیم و امیدواریم که در این نشست این خواسته و آرزوی دیرینه مجموعه دانشگاه فرهنگیان استان به ویژه دانشجو معلمان تحقق یابد و ما نیز آمادگی داریم که شرایط را برای این مهم فراهم کنیم.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه فرهنگیان نیز در این دیدار ضمن بیان اینکه همواره مدیون خون شهدا و مجاهدت های ایثارگران هستیم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری برای دانشگاه فرهنگیان اهمیت فراوانی قائل هستند و روی این دانشگاه حساسیت بالایی دارند.
غلامحسن علیزاده گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر باید تا آنجا که امکان دارد دانشگاه فرهنگیان استان را یاری کند؛ چرا که قوت قلب امام خامنه ای؛ در میان دانشگاه های کشور، دانشگاه فرهنگیان است.
علیزاده بیان داشت: از ابتدای حضورم در دانشگاه فرهنگیان، پردیس ها و مراکز دانشگاهی ما تنها میزبان ۵ شهید گمنام بودند و در حال حاضر با همت مدیران دانشگاه ها و جلب اعتماد حفظ آثار در میزبانی شایسته از شهدای گمنام؛ اکنون ۳۶ شهید در ۲۰ مجموعه دانشگاهی ما قدم رنجه نمودند و در شب شهادت حضرت زهرا«س» به ۴۰ شهید گمنام خواهند رسید.


امروز در دفتر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس حاضر شده ایم تا قول قطعی حضور دو شهید گمنام را در دو مجموعه آموزشی خودمان از شایسته ترین خادم الشهدا در دیار رئیسعلی دلواری بگیریم.
وی در ادامه بر آمادگی کامل دانشگاه برای میزبانی از شهدای گمنام تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: برای تحقق حضور شهدا در کنار دانشجومعلمان، تمام قد در کنار شما ایستاده ایم و تقاضا داریم ضمن موافقت، جانمایی محل تدفین شهدا در پردیس های ما بعمل آید. 
علیزاده تاکید کرد: مطمئن باشید که شهدای گمنام در دانشگاه ما غریب نخواهند بود و همنشینی با آنان یعنی خلوتگه و پناهگاه شبانه دانشجویان در مهمانی خدا و مأمن دلدادگان فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب اهل بیت ع و شهید سلیمانی است.
وی در ادامه تصریح کرد: افتخار ما این است که خود خادم الشهدا می نامیم و خدمت رسانی به جامعه شاهد و ایثارگر دانشگاه فرهنگیان را توفیق الهی می دانیم و برای بحث تدفین شهدای گمنام در دانشگاه، ردیف بودجه ای ویژه برای ساخت، مرمت و بازسازی یادمان شهدا، ختصاص داده ایم.
معاون هماهنگی امور استان های دانشگاه فرهنگیان نیز در این نشست اظهار داشت: از آنجا که هدف ما در این دانشکاه تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی است، به دنبال تربیت معلم قیمتی و نه به هر قیمتی هستیم.


مهدی فاضلی گفت: معلم قیمتی نیز به همین راحتی تربیت نمی شود و همه ما به عنوان مسئولان این کشور و جامعه در این فرآیند تربیت نقش داشته و تاثیرگذار هستیم و در راستای این نگاه فرآیندی باید سنگ بنای خوبی ایجاد کنیم و در این مسیر چه کسی بهتر از شهید که هنوز هم نقش تربیتی دارد و تربیت می کند.
وی تصریح کرد: معتقدم که سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مرکز ثقل انتشار این نور و این نقش تربیتی در جامعه ماست؛ برای دانشگاه فرهنگیان با آن نگاه قیمتی حقیقتا و به جرات می گویم که هیچکسی بهتر از شهید نمی تواند کار کند و برای میزبانی از تدفین شهدای خوشنام در پردیس های استان بوشهر ما آمادگی کامل داریم و منابع مالی و ... ما تقبل می کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز در این دیدار اظهار داشت: خداوند بیان داشته که جایگاه شهدا قابل قیاس با هیچ جایگاهی نیست.

سرهنگ علیرضا غریبی گفت: زیربنای همه تمدن ها فرهنگ یک جامعه است و زیربنای فرهنگ نیز مردم آن جامعه هستند و زیربنای فرهنگ مردم تربیت است که این تربیت در کوچکترین مجموعه آن یعنی خانواده شکل می گیرد که تا ۵۰ سال پیش این نقش را بر عهده داشت ولی امروزه با ورود تکنولوژی این نقش اساسی دچار تغییرات بسیار شد.

غریبی بیان داشت: امروزه، مخصوصا برای نظام جمهوری اسلامی ایران دول غربی و استکباری سموم تکنولوژی را به ما می دهند و آن چیزی را که به ضرر تربیت نسل امروز و آینده انقلاب و نظام اسلامی است را به صورت رایگان و به وفور در اختیار جامعه قرار می دهد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر این دانشگاه و توجه مقامات عالیرتبه کشوری به آن ابراز داشت: نقش تربیت معلم واقعا بسیار حیاتی و مهم است و نباید تنها به تدفین و ساخت یادمان شهدا در دانشگاه توجه کرد بلکه باید کاری کنیم که فرهنگ شهدا به دست دانشجومعلمان برسد و آنها با آموزه ها، باورها و ارزش هایی که شهدا از جان خود را برای آنها گذشتند، آشنا شوند.

غریبی تصریح کرد: در حوزه ادبیات دفاع مقدس نیازمند یاری همه مراکز آموزش عالی استان و فرهیختگان توانمند عرصه ادبیات پایداری و به طور کلی همه ظرفیت های استان برای تالیفات فاخر و ترویج فرهنگ بزرگ ایثار و شهادت هستیم و تاکنون ۶۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس در استان چاپ شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ، وی متذکر شد: دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در این عرصه از ظرفیت خوبی برخوردار است و امیدواریم که در حوزه تالیف اساتید این دانشگاه به یاری ما بشتابند و در حوزه مالی نیز نیازمند همکاری همه دستگاه های استان هستیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا