تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی مشاهده نشده است

یک مسئول: ...
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: زیستگاههای پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان با حضور کارشناسان حیات وحش و دامپزشکان اداره کل، پایش و رصد می شود و تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان مشاهده و گزارش نشده است.

عزیز عطایی در گفت و گو با ایسنا افزود: با توجه به قرار گرفتن استان در مسیر مهاجرت پرندگان، هر ساله با آغاز فصل مهاجرت، کارشناسان حیات وحش و دامپزشکان این اداره کل زیستگاه های استان را با همکاری کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان ها مورد رصد و پایش قرار می دهند.

وی افزود: پایش زیستگاه ها از آغاز فصل پاییز تا پایان زمستان بصورت مستمر انجام می شود تا در صورت مشاهده احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

عطایی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از شیوع این بیماری در زیستگاه های استان مشاهده نشده است، بیان کرد: از عموم مردم درخواست می شود در صورت مشاهده لاشه پرندگان وحشی در طبیعت  بلافاصله آن را به نزدیک ترین اداره محیط زیست اطلاع دهند تا موضوع مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست با بیان اینکه زیستگاه های این استان سالانه میزبان ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار پرنده مهاجر است، اظهار کرد: همزمان با حضور پرندگان در زیستگاه های استان برنامه سرشماری نیز با هدف جمع آوری اطلاعات و آگاهی از تعداد، تنوع گونه ها، تغییرات جمعیت هر گونه، شناخت عوامل موثر در تغییرات جمعیتی و برنامه ریزی حفاظتی برای این پرندگان انجام می شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا