از روی طمع به فضای سایبری ورود نکنید

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام: ...
 نشست "بازشناسی ظرفیت های پیشگیری از جرم در رویکرد با جرایم رایانه ای" در مؤسسه آموزش عالی پردیس دانشگاهی باختر ایلام برگزار شد.

 دکتر «اسماعیل قمری»، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در این نشست در رابطه با بزه دیدگان و قربانیان جرایم سایبری هشدار داد و اظهار کرد: هیچگاه نباید با ناآگاهی و از روی طمع به فضای سایبری ورود کرد.

 وی تأکید کرد: شهروندان باید در رابطه با پیامک هایی که حاوی اطلاعات و درخواست های مشکوک هستند احتیاط کنند و از قراردادن اطلاعات شخصی خود تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران خودداری کنند.

 معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام بر موضوع سیاست جنایی مشارکتی و نقش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از سوی دانشگاهیان و جامعه محلی تأکید کرد.

 قمری بر پرداختن پایان نامه های دانشجویان به موضوع پیشگیری از جرایم سایبری تأکید کرد و از همکاری با دانشگاهیان در رابطه با موضوع پیشگیری از جرایم و خصوصا جرایم سایبری استقبال کرد.

 دکتر «جهانشاه شکری» مدرس دانشگاه نیز اظهار کرد: نیاز است در رویکرد مقایسه ای بین جرایم سنتی و جرایم سایبری، به دلیل سهولت در ارتکاب جرایم سایبری و کشف مشکل آنها، ضمانت اجراهای کیفری سخت گیرانه تر و سزاگراتری داشته باشیم.

 وی ادامه داد: این در حالی است که این نوع سیاست در قوانین کیفری مرتبط با جرایم سایبری دیده نمی شود که انجام اصلاحات در ضمانت اجراهای کیفری مربوطه از سوی سیاست گذاران کیفری ضروری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا