جهان برای حذف استکبار باید بسیج شود

امام جمعه شهرکرد: ...
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: جهان باید بسیج شود و استکبار را از میان خود حذف کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۴ آذرماه در خطبه های نمازجمعه شهرکرد، اظهار کرد: در عین وابسته بودن زندگی موجودات جهان به همدیگر، تمام موجودات، زندگی فناپذیر و آسیب پذیر جدای از یکدیگر دارند و برای زندگی کردن نیازمند خالقی تمام عیار و بی نیاز هستند.

وی درک کردن نیاز به خداوند و رب عادل و عالم و کریم را باعث حل شدن تمام مشکلات در جامعه دانست و تصریح کرد: هر کس در عالم بیندیشد، به حقیقی بودن خداوندی خدا و اسلام پی خواهد برد و در صورت درک کردن برهان و حس ربوبیت خداوند در زندگی، نگرانی در عالم نخواهیم داشت.

نکونام رسیدن جامعه به کمالات و بیشتر شدن مسئولیت اجتماعی مردم را از ثمرات افزایش تقوا بیان کرد و گفت: رانندگان، واسطه رسیدن نعمت های الهی به واسطه کار سخت، دشوار، خسته کننده و همراه با خطرات هستند.

وی نامگذاری روز حمل و نقل و رانندگان را به واسطه لبیک گویی به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۲ در انتقال کالاهای اساسی مردم دانست و افزود: کار در جاده ها کار آسانی نیست و رانندگان پشت صحنه رسیدن کالاها به مردم هستند و برای این هدف، مردمانی دست به دست هم داده اند.

نماینده ولی فقیه در استان شهادت شهید مفتح در ۲۷ آذر ماه را علت نامگذاری روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری در سازمان ملل بیان کرد و گفت: طرح وحدت حوزه و دانشگاه ها از یادگاران این شهید است که اگر آنگونه که مدنظر بود اجرایی شود، دانشگاه ها تمام عیار حوزوی و حوزه ها تمام عیار دانشگاهی می شوند و خروجی تمام آنها انسان متعهد و متخصص در خدمت بشریت است.

وی جمهوری اسلامی ایران را کشوری با بیشترین قربانی خشونت در جهان دانست و تصریح کرد: بیش از ۱۷ هزار شهید ترور، چند صد هزار شهید خشونت قدرت های جهانی در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، چند صد شهید امنیت در فتنه های طراحی شده قدرت های شرور اروپایی و آمریکایی، هزاران بیمار شیمیایی و جانباز جنگ تحمیلی، همه نشان دهنده ظلم قدرت های جهانی در مقابل کشور های جهان به خصوص اسلام و ایران اسلامی است.

نکونام گفت: جمهوری اسلامی ایران با درس گرفتن از مکتب پرمهر اسلام، جهان را به سلامت و عدالت و عاری از خشونت دعوت می کند و اکنون که مصوب سازمان ملل نیز شده است، تلاش های جهانی بیشتری برای این امر صورت بگیرد.

وی با ابراز امیدواری از مصوب شدن روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری، افزود: نابودی قدرت های استکبار جهانی از جمله آمریکایی هایی که رئیس جمهور آنها رسما خود را صهیونیسم می داند و اروپایی های خشن که اثرات آن در جنایات غزه آشکار، ضروری است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: جهان باید بسیج شود و استکبار را از میان خود حذف کند.

نکونام اهمیت تکریم بزرگان قومیت ها و همچنین توجه به مسئله اسراف را در شب یلدا مهم دانست و گفت: در این شب باید در کنار یکدیگر به یاد ناتوان ها نیز باشیم و از این سفره عدالت، همگان بهره مند شوند.

وی در ادامه از شکل گرفتن پرشکوه محافل روضه در ایام فاطمیه و حضور پرشکوه مردم در این مراسمات خبر داد و گفت: یکی از فرصت های مغتنم ایام فاطمیه، برای فاطمه شناسی است.

نکونام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را یک مجموعه تمام عیار کمالات انسانی معرفی کرد و شناختن ایشان را امری مهم دانست و افزود: یکی از نام های ایشان محدثه است، یعنی فردی که فرشتگان اسرار عالم را به ایشان انتقال می دادند و امیرالمومنین در مصحف فاطمه آنها را جمع آوری می کرد و گاهی این مطالب در گوشه و کنارها توسط اهل بیت بیان شده است.

نکونام ورود شهدای گمنام و شهدای فاطمی در شهرها را منشاء خیر و برکت دانست و تصریح کرد: این شهدا مانند مادر سادات شناسایی نشدند و با ورود این شهدا به شهرها مردم برای آنها پدری، مادری و برادری می کنند.

وی همچنین توجه به زحمات کسانی که هنوز در جبهه ها به دنبال شهدا هستند و نمی گذارند شهیدی در فراموشی خانه افکار عمومی قرار گیرد را مهم دانست و گفت: گرچه شهدا چیزی بیش از مقداری استخوان و خاک نیستند اما غوغایی که با حضور آنها به پا می شود به خاطره همراه بودن روح جوان شهید، ملکوتی و بهشتی همراه این اجساد است .

نکونام در پایان از تشییع شهدا همراه با سالروز وفات حضرت فاطمه زهرا در استان خبر داد و لزوم به نمایش گذاشتن بیش از گذشته پیوند مردم با شهدا را مهم دانست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا