زنگ آغاز جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند زده شد

زنگ آغاز جشنواره تئاتر منطقه ای سهند، با حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور، در مجموعه فرهنگی هنری تربیت تئاتر شهر تبریز به صدا درآمد.

چهارمین و آخرین بخش از بیست وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای کشور، امروز یکشنبه ۱۷ دی در تبریز آغاز شد.

زنگ آغاز این جشنواره که با نام «سهند» برگزار می شود، در مجموعه فرهنگی هنری تربیت تئاتر شهر تبریز زده شد.

در این افتتاحیه، جمعی از مسئولان و مدیران استانی، شرکت کنندگان در جشنواره و هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر آذربایجان شرقی و تبریز حضور داشتند.

حاضران و شرکت کنندگان در این افتتاحیه، پس از به صدا درآمدن زنگ، در پلاتو استاد «قبه زرین»، به تماشای نمایش «کافه سایه»، به نویسندگی ابراهیم عادل نیا و کارگردانی الهام حیدریان از آذربایجان غربی نشستند.

بیست وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای کشور، در چهارمین و آخرین بخش خود با نام «سهند»، میزبان ۳۲۰ هنرمند از هشت استان آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، کردستان، گیلان و همدان است.

در مدت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای سهند، ۱۸ گروه تئاتر صحنه ای در تئاتر شهر و ۱۵ گروه تئاتر خیابانی در مجتمع های لاله پارک، ستاره باران و اطلس به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، بیست وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای، در چهار بخش استان فارس پارس ، خراسان رضوی خاوران ، سمنان راه ابریشم و آذربایجان شرقی سهند ، دی ۱۴۰۲ برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا