تشریح اهداف بازآموزی داروسازان/ خودمراقبتی جایگزین خوددرمانی

بذرافشان مطرح کرد؛ ...
عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران، به تشریح ابعاد مختلف دوره جامع بازآموزی داروسازان و پزشکان عمومی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه بذرافشان، در آستانه برگزاری دوره جامع بازآموزی داروسازان و پزشکان عمومی ایران، به موضوعات مورد بحث در این همایش اشاره کرد و گفت: دارودرمانی بیماری های غیرواگیر، دارودرمانی بیماری های قلب و عروق، اختلالات غدد درون ریز، مدیریت دارودرمانی در پرفشاری خون و ، از جمله موضوعات مورد بحث در سخنرانی اساتید حاضر در دوره جامع بازآموزی است.

وی همچنین از برپایی پنل های پرسش و پاسخ در طول برگزاری دوره جامع بازآموزی خبر داد و افزود: بعد از اینکه قانون آموزش مداوم جامعه پزشکی در سال ۱۳۷۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، برگزاری این دوره های بازآموزی در برنامه حرف پزشکی قرار گرفت.

مسئول رسانه و اطلاع رسانی انجمن داروسازان ایران ادامه داد: دوره های بازآموزی به منظور ارتقای شغلی حرف پزشکی و به روزرسانی دانش و آگاهی همکاران، مطابق با یافته ها و تحقیقات در دنیا برگزار می شود.

بذرافشان افزود: حضور در این قبیل دوره های بازآموزی، باعث می شود همکاران در گام های بعدی، خدمات درمانی و دارویی به بیماران را آگاهانه تر ارائه بدهند.

وی گفت: مدیریت صحیح ناخوشی های جزئی با هدف هدایت جامعه از درمان خودسرانه به سمت خودمراقبتی، یکی دیگر از اهداف دوره های جامع بازآموزی است.

بذرافشان اظهار داشت: در پنل هایی که در طی سه روز برگزاری دوره جامع بازآموزی برپا می شود، همکاران داروساز و پزشک، سوالات و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند و به پاسخ های علمی دست پیدا می کنند و در نهایت، آنها را در خدمت به بیماران به کار خواهند گرفت.

دوره جامع بازآموزی داروسازان و پزشکان عمومی ایران، از ۱۶ تا ۱۸ بهمن ۱۴۰۲، در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاه تخصصی با حضور شرکت های داروسازی برپا خواهد شد تا داروسازان و پزشکان، از تازه ترین دستاوردها و فرآورده های دارویی تولید داخل بازدید کنند.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز