آخرین اخبار انتظامی پلیس آذربایجان شرقی

فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از دستگیری دو سارق خودرو و کشف خودروی سرقتی خبر داد.

سرهنگ یداله جهان آرا در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران بخش انتظامی خسروشاه حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک که راننده آن به محض مشاهده ماموران از محل متواری شد که با هوشیاری و سرعت عمل ماموران، خودرو توقیف و راننده به همراه همدستش درمحل دستگیر شدند.

وی تشریح کرد: خودروی کشف شده پس از استعلام درکلانتری به صاحبش تحویل و متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

وی درخواست کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، استفاده از تجهیزات بازدارنده را در خودروی شخصی مد نظر قرار داده و از پارک وسایل نقلیه خود در معابر فاقد روشنایی خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

کشف بیش از نیم کیلوگرم هروئین در تبریز

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی از کشف ۷۷۵ گرم هروئین و دستگیری یک نفر قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ  اکبر محمد جعفری در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبر مبنی بر فعالیت باند قاچاق و ورود هروئین به شهر تبریز موضوع در دستور کاراین پلیس قرارگرفت.

وی افزود: ماموران این پلیس با انجام اقدامات فنی و اشرافیت اطلاعاتی محل اختفاء مواد مخدر را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در یک عملیات غافلگیرانه و در بازرسی از محل مورد نظر مقدار ۷۷۵ گرم هروئین کشف شد.

وی تشریح کرد : دراین رابطه تعداد یک نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، تاکید کرد: پلیس همواره مصمم است با هرگونه فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر که امنیت و سلامت جامعه را مورد تهدید قرار می دهند برخورد کند و تحقق نتیجه مطلوب این امر مستلزم مشارکت همگانی مردم با پلیس در گزارش این گونه موارد از طریق تلفن ۱۱۰ است.

کشف شکلات خارجی قاچاق در چاراویماق

فرمانده انتظامی شهرستان چاراویماق  از کشف شکلات خارجی به ارزش ۸۰۰ میلیون خبر داد.

سرهنگ فرامرز بابایاری در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و ارز، ماموران یگان امداد، در حین کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه پیکان وانت مشکوک و آن را جهت بررسی متوقف می کنند.

این مقام انتظامی تشریح کرد: ماموران در بازرسی از وانت توقیف شده مقدار ۳۰۰ کیلوگرم انواع شکلات خارجی کشف کردند.

 وی افزود : برابر نظریه کارشناسان امر، ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۸۰۰ میلیون ریال برآورد و تعداد یک نفر در این زمینه دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی گفت : مبارزه با قاچاق در دستور کار پلیس قرار داشته و مردم عزیز در صورت برخورد با هر گونه موارد مشکوک حتما با ۱۱۰ تماس داشته باشند.

بازداشت سارقان و کشف خودروهای سرقتی در میانه

فرمانده انتظامی شهرستان میانه از بازداشت دو سارق زن که با روش بیهوش کردن طعمه های خود، خودروی آنان را به سرقت می بردند، خبر داد.

سرهنگ حسن رفیعی در خصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی وقوع دو فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان و ایجاد جو ناامنی در بین شهروندان، بلافاصله بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ با استفاده از شیوه عای پلیسی، سارقان تحت تعقیب را که ۲ نفر زن بودند شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی آن ها را در مخفیگاهشان دستگیر و به مقرر پلیس منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان میانه تشریح کرد: متهمان در تحقیقات انجام شده به ۲ فقره سرقت خودرو و مقادیری وجه نقد اعتراف که در ادامه تحقیقات مشخص شد این ۲ زن شیاد پس از جلب اعتماد، طعمه ها را با استفاده از داروی بیهوشی، بیهوش کرده و سپس اقدام به سرقت از آن ها می کردند.

وی با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند، از شهروندان خواست هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف لوازم خانگی قاچاق در مراغه

فرمانده انتظامی مراغه از کشف محموله لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ توحید فارسی در تشریح این خبر، گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه باقاچاق کالا و ارز، ماموران یگان امداد در حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون باری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودرو مذکور تعداد ۲۴ دستگاه چای ساز ، تعداد ۲۴۰ سرویس انواع فنجان، ۱۶ دستگاه آبمیوه گیری، ۱۰ دست سرویس پارچ و لیوان، ۶۰۰ بسته انواع میوه خوری خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بود را کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان امر ارزش تقریبی این محموله را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با عوامل قاچاق از شهروندان درخواست کرد: موارد مشکوک را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام و هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.

کشف نزدیک به هفت کیلوگرم تریاک در ملکان 

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان از کشف ۶ کیلو و ۳۳۷ گرم تریاک خبر داد.

سرهنگ عادل ولیزاده در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه ۲ دستگاه خودروی سمند و پراید در یکی از محورهای مواصلاتی قصد خرید و فروش مواد مخدر را دارند سریعا مراتب در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: رانندگان خودرو به محض مشاهده ماموران از محل متواری و ماموران ناگزیر اقدام به تعقیب و مراقبت که یکی از خودروها اقدام به پرتاب بسته مشکوک به جاده در طول مسیر می کند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از مسیر تعقیب و مراقبت ۶ کیلو و ۳۳۷گرم تریاک را کشف و در این زمینه با انجام اقدامات فنی یک نفر متهم را شناسایی و دستگیر پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملکان با اشاره به مضرات و آسیب های اجتماعی پدیده شوم اعتیاد، خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق موادمخدر یکی از اولویت های اصلی پلیس است، لذا شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک از طریق تلفن ۱۱۰، سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

کشف انبار مواد غذایی فاسد شده درعجب شیر

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر از کشف یک انبار حاوی مواد غذایی فاسد شده به ارزش هشت میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ سهراب شفقی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی از فعالیت غیرمجاز فردی مبنی بر پخش مواد غذایی و خوراکی و با تاریخ مصرف جعلی و فاسد در شهر موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با کالای قاچاق و ارز شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع گشت مشترک یگان امداد، پلیس آگاهی و ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نماینده اداره بهداشت در محل اعلامی حاضر که با بررسی های بعمل آمده انواع شکلات و کلوچه و تنقلات و نوشیدنی تاریخ مصرف گذشته و فاسد شده حدودا به وزن سه تن ۵۰۰ کیلوگرم و به ارزش ریالی هشت میلیارد ریال کشف شد.

سرهنگ شفقی تشریح کرد: در این رابطه یک متهم بازداشت و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر از شهروندان درخواست کرد: در صورت مواجه با اینگونه موارد مراتب را در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده و در صورت داشتن پیشنهاد، تقدیر و انتقاد از عملکرد پلیس با سامانه ۱۹۷ تماس حاصل کنند.

بازداشت سارق سیم و کابل برق در تبریز

فرمانده انتظامی تبریز از دستگیری سارق سیم و کابل برق و یک مالخر با ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ یداله جهان آرا در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی شکایات واصله از اداره برق تبریز مبنی بر سرقت سیم و کابل برق موضوع در دستور کار ماموران بخش انتظامی خسروشاه قرار گرفت.

وی افزود: ماموران طی بررسی های تخصصی و با اخذ دستور قضائی در یک عملیات ضربتی سارق را دستگیر کردند.

وی تشریح کرد: متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه به ۲۰ فقره سرقت اعتراف و از مخفیگاهش تعدادی اقلام مسروقه کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم به همراه مالخر بازداشت شده پس از تکمیل پرونده تحویل مرجع قضائی و با صدور قرار روانه زندان شدند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی در میانه

فرمانده انتظامی شهرستان میانه از دستگیری سارق اماکن خصوصی با کشف سه فقره سرقت اماکن خصوصی خبر داد.

سرهنگ حسن رفیعی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح روستای ایشلق، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی ایشلق قرار گرفت.

وی با اشاره به شناسایی سارق این پرونده توسط ماموران شهرستان، با استفاده از شگردهای فنی، بیان کرد: متهم در عملیات پلیسی دستگیر و پس از مواجه با مستندات پلیس به سه فقره سرقت اعتراف که به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان میانه پیشگیری از وقوع انواع سرقت ، ایجاد ناامنی روانی برای مجرمان و سارقان در مناطق جرم خیز و تقویت احساس امنیت مطلوب در سطح جامعه را از مهمترین اولویت های مجموعه انتظامی قلمداد کرد.

وی با بیان اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی عزم همگانی را می طلبد، عنوان کرد: مردم ضمن توجه به هشدارهای پلیس، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق مغازه در بستان آباد

فرمانده انتظامی شهرستان بستان آباد از دستگیری سارق مغازه و کشف اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ محمدعلی نایب زاده در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره سرقت مغازه در بستان آباد، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با تلاش شبانه روزی و اقدامات فنی و کنترل حوزه استحفاظی موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر متهم سابقه دار به هویت معلوم شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بستان آباد گفت: سارق با استفاده از تاریکی شب و خلوت بودن محل از فرصت استفاده کرده و با شکستن قفل درب حمل بار خودروی یخچال دار اقدام به سرقت ۳۰۰ کیلوگرم مواد پروتئینی کرده بود که با هوشیاری کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و اموال مسروقه کشف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس آذربایجان شرقی، وی با بیان اینکه پلیس به صورت شبانه روزی برای ارتقاء امنیت و مبارزه با مجرمان و متخلفان در حال تلاش است از مردم درخواست کرد: ضمن هوشیاری در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا