رفع محرومیت‌های تاریخی حوزه سلامت خراسان جنوبی با کار جهادی

وزیر بهداشت خبر داد؛ ...
بیرجند- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ربع محرومیت های تاریخی خراسان جنوبی تنها با کار جهادی امکانپذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین الهی امروز جمعه در مراسم افتتاح ۲۸ پروژه خوزه سلامت استان که استاندار خراسان جنوبی و معاونان وی هم در این آئین حضور داشتند با تبریک دهه مبارک فجر و عید مبعث، بیان داشت: به نام مبارک امام رضا ع و به امید توجه ویژه آن حضرت، امروز ۲۸ پروژه حوزه سلامت خراسان جنوبی که دو مورد آن بهره برداری از بیمارستان های خوسف و بشرویه است، به بهره برداری می رسند.

وی با اشاره به اینکه در دولت مردمی سیزدهم کارهای خوبی با پیگیری های استاندار، نمایندگان مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در حوزه بهداشت و درمان این استان انجام شده است، افزود: با انجام این اقدامات تلاش شده است که نیازهای فوری و مهم شهرستان های خراسان جنوبی رفع شود تا مردم استان برای درمان بیماران خود مجبور به حضور در دیگر استان ها نباشند.

به گفته وی در دوران کرونا همه ما اهمیت سلامت را به خوبی درک کردیم و توانستیم با تلاش جوانان کشور دستاوردهای مهمی در این حوزه داشته باشیم.

وی از وابستگی ۱۰۰ درصدی ایران به غربی ها و ارائه خدمات پزشکی توسط پزشکان بی کیفیت کشورهای همسایه در این مراسم سخن گفت و ادامه داد: امروز ۲۷ دانشگاه علوم پزشکی و ۲۷۰ هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در این دانشگاه ها داریم و با پیشرفت های بسیار خوبی که در حوزه بهداشت و درمان داشته ایم، امروز مردم کشورهای دیگر برای درمان بیماری های خود به ایران می آیند که این موضوع در تاریخ سلامت کشور بسیار افتخار آمیز است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز ۹۹ درصد داروها و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی در داخل با کمک شرکت های دانش بنیان کشور تأمین می شود.

وی خاطر نشان کرد: در دوران کرونا با حمایت مردم و تلاش جوانان محقق ایران اسلامی شش نوع واکسن با وجود همه تحریم ها تولید شد.

به گفته وی در حوزه سلامت به مشارکت مردم در زمینه نوع سبک زندگی برای پیشگیری از بیماری ها نیاز بسیاری داریم.

وی با بیان این اجرای کامل برنامه سلامت خانواده بیش از گذشته باید در خراسان جنوبی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: طرح پزشک خانواده در ۱۹۵ روستای شهرستان ها این استان در حال اجرا است و در قالب اجرای این طرح، ۹۵ درصد هزینه ها بر اساس نظام ارجاع پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه نیروهای بسیار فداکاری در همه بخش های سلامت در خراسان جنوبی وجود دارد، تصریح کرد: با تجهیز بیمارستان ها و مراکز بهداشتی این استان، تلاش می شود تا بخشی از محرومیت های تاریخی خراسان جنوبی در حوزه سلامت برطرف شود.

عین الهی تاکید کرد: از بین بردن محرومیت های این استان نیاز به کار جهادی در مناطق مختلف خراسان جنوبی دارد.

وی با اشاره به اجرای قانون جوانی جمعیت در کشور بیان کرد: یکی از تکالیف دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اقدام برای داشتن جمعیت پویا و سالم در خراسان جنوبی است که بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری در شهرستان های خراسان جنوبی در. حال افزایش است، گفت: توجه ما در حوزه سلامت بدون وجود هیچ محدودیتی، تنها به داخل استان ها نیست بلکه در هر نقطه کشور می توانیم شاهد حرکت های بین المللی باشیم.

وی با اشاره به مشخصات هر یک از ۲۸ پروژه حوزه سلامت خراسان جنوبی که امروز افتتاح شد، گفت: ارتقای دو بیمارستان خوسف و بشرویه در آینده اجرایی خواهد شد.

وی افزود: امروز در کارنامه حوزه سلامت کشور در دو سال دولت سیزدهم اجرای ۴۳ پروژه بهداشتی با ۱۳ هزار متر مربع و در حوزه درمان اجرای ۳۴پ پروژه با ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و تجهیز بیمارستان ها و مراکز بهداشتی با ۴۵۰ میلیارد تومان را داریم.

عین الهی با بیان اینکه در بازدید از بیمارستان امام رضا ع بیرجند، رئیس این بیمارستان به دلیل وضعیت نامطلوب و مشکلات موجود در این بیمارستان را عزل کردم، گفت: مدیر جهادی باید برای مدیریت این بیمارستان و رفع مشکلات آن منصوب شود.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز