اشغال ۷۷ درصدی تخت های بیمارستانی

در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ ...
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از اشغال ۷۷ درصدی تخت های بیمارستانی تابعه دانشگاه در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا زندی، به ارائه گزارشی از عملکرد اقدامات و دستاوردهای حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرداخت و گفت: راه اندازی مرکز طب کار پایش سلامت، راه اندازی سامانه سیناد، به کارگیری پلیس سلامت در حوزه نظارتی و مدیریتی، تشکیل کمیته رفع موانع تمدید پروانه بهره برداری و مسئولان فنی مراکز درمان تحت پوشش دانشگاه، گسترش فعالیت در حوزه گردشگری سلامت، از دستاوردهای معاونت درمان دانشگاه به شمار می رود.

وی افزود: تجهیز و مشارکت در راه اندازی کلینیک های ویژه، راه اندازی بیمارستان الغدیر، تجهیز و نوسازی واحدهای CSR بیمارستان ها و ارتقای واحدهای منتخب به CSSD، افزایش آمار بازدیدهای نظارتی در سال ۱۴۰۲، میانگین ۷۷.۳ درصدی اشغال تخت های بیمارستانی دانشگاه در ۹ ماهه اول سال، افزایش اعمال جراحی و افزایش مراجعه سرپایی به بیمارستان ها، بهبود شاخص های آماری و درمانی، ثبت اطلاعات بیماران نادر در سامانه مربوطه، ارائه خدمات درمانی به بیماران نیازمند توسط مددکاری و ارائه خدمات درمانی به بیماران خاص از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه معاونت درمان بود.

زندی، کاهش میزان سزارین و افزایش زایمان های طبیعی در بیمارستان های تابعه دانشگاه را از دیگر دستاوردهای حوزه درمان عنوان کرد و گفت: ارائه خدمات گردشگری سلامت در ۸ بیمارستان دانشگاه و ۱۳ بیمارستان غیر دانشگاهی، انجام اعتباربخشی های متعدد، جذب اعتبار از سازمان های بیرونی، افزایش میزان جذب نیروی متعهد و ضریب k، توسعه تجهیزات پزشکی سرمایه ای از دیگر اقدامات معاونت درمان دانشگاه است.

وی، کاهش مرگ و میر در ۹ ماهه اول امسال، اخذ مجوز سطح ۳ برای مرکز درمانی ناباروری بیمارستان امام حسین ع و راه اندازی مرکز ناباروری سطح ۲ در بیمارستان شهید مفتح ورامین و برگزاری کلاس های آموزشی در راستای ارتقای سلامت زنان را از جمله اقدامات حوزه درمان در راستای جوانی جمعیت برشمرد.

زندی، برنامه تمام وقت جغرافیایی پزشکان، تقویت نظام ارجاع الکترونیک، اجرای نظام ارجاع الکترونیک بیماران سرپایی از مراکز بهداشت سطح یک به سطح ۲ و ۳، راه اندازی واحد آموزش و تقدیر از برگزیدگان کشوری معاونت درمان بر اساس عملکرد را از دیگر دستاوردهای این حوزه عنوان کرد.

وی، کاهش مراجعات حضوری به معاونت درمان را از اهداف این حوزه برشمرد و یادآور شد: با استقرار کارشناس در داروخانه ها و همچنین الکترونیکی شدن فرایند دریافت گواهی تأیید فعالیت، میزان مراجعات حضوری کاهش یافته است.

زندی به راهکارهای خلق منابع در حوزه درمان اشاره کرد که توسعه گردشگری سلامت، راه اندازی اپلیکیشن مداوا، درآمدزایی از طریق انجام خدمات مراکز ارجاع دهنده، عقد قرارداد با سایر دانشگاه ها برای بازیابی و احیای تجهیزات پزشکی از آن جمله بود.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز