ربیعی: بازیکن پشت به دروازه اصلا نیاز به خطا دارد؟/ اشد مجازات را می‌خواهم

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن گفت: اشتباه بازیکنان باتجربه آنها را اسیر خود کرده است.

به گزارش ایسنا، محمد ربیعی پس از تساوی دو بر دوی تیمش مقابل هوادار در هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: بازی مهیجی را شاهد بودیم. اگر بخواهم تحلیلم را از بازی بگویم بعد از گلی که در نیمه اول زدیم باید بگویم هوادار از ما بهتر بود. نیمه دوم را بهتر شروع کردیم و روی کارهای تاکتیکی بازی را در دست گرفتیم. هم گل دوم را زدیم و حتی بعد از این گل دو موقعیت تک به تک را از دست دادیم و به نظرم جا داشت حتی گل سوم را هم بزنیم اما با ۱۰ نفره شدن ما ناخودآگاه این فضا برای حریف مان ایجاد شد که همه جانبه روی دروازه مان حمله کند. در این ۱۰ نفره شدن حریف یک موقعیت خطرناک داشت، آنها یک شوت هم زدند و به گل رسیدند، در یک ضربه پنالتی هم بازی مساوی شد.

سرمربی ذوب آهن افزود: به آقای شجاعی و بچه های تیمم خسته نباشید می گویم. به نظرم این بازی جزو بازی های خوب امسال ذوب آهن بود. با توجه به اینکه چند بازیکن اصلی مان را نداشتیم و تیم جوانی در زمین داشتیم، در جایی که باتجربه ها باید تجربه بیشتری از خودشان نشان بدهند، اسیر اشتباه شدند. این پیش می آید و اشکالی ندارد.

او ادامه داد: اگر در این مسابقه برنده می شدیم اتفاق خوبی بود. از ۹ بازی بیرون خانه ۱۹ امتیاز گرفته ایم. در این بازی حق تیم خودمان را سه امتیاز می دانستیم اما تیم حریف هم قابل احترام بود و فوتبال خوبی را هم به نمایش می گذارند اما در نیمه دوم به نظرم تیم ما خیلی بهتر بازی کرد.

ربیعی درباره عصبانیتش از دست شایان مصلح بعد از ارتکاب خطای منجر به پنالتی افزود: او می گفت پنالتی نبود. بازیکن باتجربه ای مانند مصلح نباید اینقدر بی محابا سمت چنین توپی برود. این اتفاق در دقیقه ۹۴ بازی افتاد. ما امروز فقط سه بازیکن امید در زمین داشتیم. دو یا سه بازیکن زیر ۲۳ سال در ترکیب داشتیم. ایشان و کمال کامیابی نیا جزو باتجربه های تیم اند. دلیلی برای اخراج کامیابی نبود. شما نباید با خطای وسط زمین اخراج شوید. هر دوی آنها برای من بسیار قابل احترامند اما اینجا تجربه آنها باید یاریگر تیم باشد. بله ناراحت بودم؛ چرا که شایان مصلح اصرار داشت، خطا نبوده است.

او ادامه داد: ما نمی توانیم هر اشتباهی را که رخ می دهد به گردن داور بیندازیم. این غلط است. ما هفته گذشته ۵۰ دقیقه هم مقابل پرسپولیس ۱۰ نفره بازی کردیم. امروز هم این اتفاق افتاد. بازی ای که شما جلو هستید و در اختیار شماست. نیازی نیست که با خطای وسط زمین اخراج بدهید. کمال جزو بازیکنان بزرگ است و چندین قهرمانی دارد. من از ایشان انتظار دارم. ناراحتی من بابت انتظاری است که از شایان مصلح و کمال کامیابی نیا داریم ولی به هر حال فوتبال است.

سرمربی ذوب آهن بیان کرد: کمال و مصلح امسال بازی های خوبی را برای ما انجام دادند. آنجا تقدیرمان از آنها بجاست اما من مربی ای نیستم که از اشتباه راحت بگذرم و باید گوشزد کنم.

ربیعی درباره اینکه آیا شادی بعد گل دومش بیش از حد نبوده و باعث شده است که تیم هوادار تهییج شود: شادی گل؟ چه کار کردیم مگر؟

او درباره اینکه مشتش را گره کرده بود افزود: نه، اتهام نزنید این چه حرفی است؟ شادی گل است دیگر. مثلا چه کاری انجام بدهیم؟ بایستیم و نگاه کنیم؟ چون خیلی علاقه مند بودم که مجید علیاری گل نزده و بازی قبلی پنالتی داده بود خیلی از گل زدن او خوشحال شدم. سؤال شما را حاشیه ای می دانم.

سرمربی ذوب آهن درباره اینکه تیمش با وجود ۱۰ نفره شدن، با فضاهای باز زیادی بازی می کرد به نظر می رسید دنبال ثبت گل سوم است و بهتر نبود دفاعی بازی می کرد، گفت: بضاعت مان همین است و چند بازیکن مان را نداشتیم. اینکه باز بازی کردیم را قبول ندارم. در همان قالب خودمان که تک فوروارد و با بلوک هشت نفره سعی کردیم بازی را نگه داریم و کنترل کنیم. اینکه به غیر از یک فرصتی که در دهانه دروازه محسن فروزان از حریف گرفت فرصت دیگری به تیم حریف ندادیم، اشتباه کردیم. گلی که آقای شجاعیان به تیم ما زد به نظرم هافبک ما که اگر اشتباه نکنم، فردین یوسفی بود. یوسفی دیر به سمت شجاعیان رفت و جلوی او را نبست. توپی که پنالتی شده است از نظر من موقعیت صفر درصد را پنالتی دادیم. شما به آرایش تیم ما موقع ارسال تیم حریف دقت کنید. دقیقا سر خط ۱۸ قدم. مگر بازیکنی که پشت به دروازه است اصلا نیاز به خطا دارد؟

او درباره اینکه شاید اگر بازیکنان تیمش بعد از گلزنی خودشان را به زمین می انداختند نتیجه در پایان دیدار متفاوت بود، افزود: این کار را نمی پسندم. دلیلی ندارد. می توانستم بگویم دروازه بان ما سه بار روی زمین بیفتد. دفاع بیفتد. فوتبال، فوتبال خوبی بود. مردمی که بازی را دیدند لذت بردند. ما مشغول اجرای درست کارمان بودیم. احساس می کنم داور مقداری تحت تاثیر اعتراضات در جریان بازی بود. اما ناظمی را می شناسم جزو داوران خوب ماست و اعتراضی هم روی صحنه پنالتی و اخراج ندارم. چون فیلم را ندیدم و به نشست خبری آمدم. فیلم را که بعدا ببینم می توانم روی آن تحلیلی از خودم ارائه بدهم. به هر حال اتفاقی است که افتاده.

سرمربی ذوب آهن بیان کرد: قبول دارم که تیم ما در اصفهان بازی خوبی مقابل ملوان ارائه نداد. اما هم از بازی مقابل پرسپولیس با اینکه زمان زیادی ۱۰نفره بازی کردیم و همین بازی نیمه دوم را خیلی درست انجام دادیم. می توان گفت اگر محمدجواد محمدی و محمدحسین اسلامی بعد گل دوم دقت می کردند ما روی دو صحنه تک به تک به گل می رسیدیم. به نظرم خودم در ضد حملات خوب بودیم و این جزو اتفاقات بازی است. به تیم هوادار هم تبریک و خسته نباشید می گویم ولی تلاش بچه ها با توجه به اینکه چند بازیکن را در اختیارمان نبودند، قابل ستایش است.

ربیعی درباره حواشی بازی مقابل پرسپولیس در اصفهان گفت: یک بار در کنفرانس خبری بازی در این باره صحبت کردم. یک بار هم در مراسم خاکسپاری مرحوم استکی صحبت کردم و این بار برای سوم است. تمام دستگاه های ذی ربط و مسئولان باید وارد عمل شوند. کاری ندارم چه کسی راست می گوید و چه کسی غلط چون به من ارتباطی ندارد. آن چیزی به من ارتباط دارد راست آزمایی درباره این موضوع در سریع ترین زمان ممکن است. من در اینجا مطالبه از باشگاه ذوب آهن می کنم. وظیفه دارد این موضوع را در کمترین زمان ممکن راستی آزمایی کند. حراست کارخانه ذوب آهن و حراست وزارت ورزش و جوانان اصفهان وارد داستان شده اند و در حال تکمیل کردن تحقیقاتشان هستند.

او ادامه داد: دوباره مطالبه گری می کنم چون بسیار ناراحتم. اشد مجازات را می خواهم. اگر نه احقاق حق در بالاترین حد صورت بگیرد تا رفع اتهام صورت بگیرد. به هیچکس اجازه نمی دهم چون سال ها زحمت کشیده ام تا با آبروی ورزشی خودم و بچه هایم بازی کنند. می دانم گروه های تحقیقاتی از یک هفته قبل دوربین ها را بررسی کردند. هر چیزی هست باید توسط حراست فدراسیون فوتبال و دستگاه های مربوطه حتی حقوقی کشور مورد بررسی قرار بگیرد. آن موقع من صحبت خواهم کرد.

سرمربی ذوب آهن در پایان درباره پیشنهاد فولاد خوزستان هم گفت: پیشنهاد فولاد یک اقدام حرفه ای بود و خودم را یک فرد حرفه ای می دانم. قرار بود با توافق دو باشگاه این اتفاق رخ دهد و فکر می کنم بازی امروز تیم ذوب آهن مزید این اتفاق بود که بازیکنان امروز بسیار خوب فوتبال بازی کردند. هر جا مسئولیت دارم و داشته ام با تمام تمرکز و وجودم کار کردم. فکر می کنم بازی مقابل پرسپولیس را به غیر از پنالتی می توانستیم روند دیگری داشته باشیم. ما با تمام وجود برای ذوب آهن کار می کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا