معجزه ال چولو؛ صدرنشین ایتالیا با لیگ قهرمانان وداع کرد/ سومین تیم اسپانیایی بین ۸ تیم برتر اروپا

نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا با قبول شکست در خانه روخی بلانکو از صعود به مرحله دوم حذفی این رقابت ها باز ماند.

در آخرین بازی از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته در ورزشگاه متروپولیتانوی شهر مادرید، تیم های اتلتیکومادرید و اینتر به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی پس از پیروزی ۲-۱ اتلتیکومادرید در وقت های معمول و به دلیل مساوی شدن دو تیم در مجموع دو بازی، به وقت های اضافه و پس از آن به ضربات پنالتی کشیده شد که در ضیافت پنالتی ها، میزبان اسپانیایی موفق شد میهمان ایتالیایی خود را با نتیجه ۳-۲ شکست دهد و به عنوان آخرین تیم راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

بازی با برتری اینتری ها آغاز شد و این تیم که دیدار رفت را ۱-۰ برده بود، با گلزنی فدریکو دیمارکو در دقیقه ۳۳ پیش افتاد هرچند برتری اش تنها دو دقیقه دوام داشت، چرا که آنتوان گریزمن گل تساوی را برای اتلتیکو به ثمر رساند. اتلتیکومادرید تنها دقایقی با شکست و حذف از رقابت ها فاصله داشت، اما در دقیقه ۸۷ ستاره هلندی این تیم، ممفیس دپای گل دوم میزبان را زد. به این ترتیب نبرد دو تیم در مجموع دو بازی رفت و برگشت ۲-۲ مساوی شد و بازی به وقت های اضافه رفت. در ۳۰ دقیقه وقت اضافه توپی از خط دروازه ها نگذشت و به این ترتیب کار به ضربات پنالتی کشیده شد جایی که سه بازیکن اینتر شامل الکسیس سانچس، داوی کلاسن و لائوتارو مارتینس ضربات شان را هدر دادند ضربات دو نفر اول توسط یان اوبلاک دروازه بان اتلتیکو مهار شد و نفر آخر ضربه اش را بیرون زد و در سمت مقابل به جز سائول که ضربه اش را یان زومر دروازه بان اینتر گرفت، سه پنالتی زن اتلتیکو، ممفیس دپای، رودریگو ریکلمه و آنخل کورئا توپ را وارد دروازه حریف کردند.
 

منبع: خبرورزشی