بازدید ۱۳۶ هزار نفر از جاذبه های گردشگری کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه خبرداد ...

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، داریوش فرمانی شامگاه سه شنبه _ بیست و نهم اسفند _ در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز ارائه خدمات نوروزی در کرمانشاه از ۲۴ اسفند، اظهار کرد: در این مدت تمام مراکز اقامتی، تفریحی، گردشگری و پذیرایی استان آماده میزبانی از گردشگران نوروزی بوده اند.

وی افزود: از ۲۴ اسفند تا عصر روز گذشته ۲۸ اسفند ۱۳۶ هزار و ۷۰۹ نفر از جاذبه های گردشگری کرمانشاه شامل اماکن تاریخی، طبیعی، تفریحی، فرهنگی، دست ساز و مذهبی بازدید داشته اند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بیشترین آمار بازدید گردشگران از جاذبه های طبیعی استان با ۷۱ هزار و ۷۵۵ نفر و در مرحله بعد از جاذبه های تاریخی با ۳۸ هزار و ۳۹۳ نفر بازدید بوده است.

وی در ادامه به فراهم بودن زیرساخت های اقامتی برای اسکان میهمانان نوروزی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: طی همین مدت ۱۲ هزار و ۱۲ نفر مسافر نوروزی در اقامتگاه های رسمی استان شامل هتل ها، مهمانپذیرها، اقامتگاه های بوم گردی، خانه مسافرها، زائرسراها و اسکان پیدا کرده اند.

فرمانی تاکید کرد: همچنین حدود سه هزار نفر هم در اقامتگاه های غیررسمی و اضطراری همچون مدارس، کمپ های شهرداری و سالن های ورزشی اقامت داشته اند.

وی در پایان از تشدید نظارت ها بر تأسیسات گردشگری استان طی این مدت خبر داد و گفت: طی چهار روز گذشته حدود ۷۰ مورد بازدید را از این مراکز داشته ایم که منجر به صدور ۱۴ فقره تذکر، دو اخطار کتبی و دو مورد تعلیق و تعطیلی این واحدها شده است.

منبع: ایمنا