کاشان میزبان ۳۰۰ هزار گردشگر

نوروزگاه اصفهان در ماه ضیافت/ ...
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان گفت: جاذبه های گردشگری کاشان از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا چهارم فروردین میزبان ۳۰۰ هزار نفر گردشگر نوروزی بود که ۷۷۰ نفر از آنها گردشگران خارجی بودند.

احمد دانایی نیا در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مجموعه جهانی باغ فین کاشان با ۵۹ هزار و ۱۶۱ گردشگر، دومین مکان گردشگری استان اصفهان و پنجمین بنای پربازدید کشور بود که مورد توجه گردشگران در مرحله اول تعطیلات نوروزی قرار گرفت.

وی افزود: خانه بروجردی ها با ۱۳ هزار و ۸۷۵  نفر، خانه طباطبایی با ۱۳ هزار و ۱۴۴ نفر، چارتاقی نیاسر با ۱۱ هزار و ۷۷۹ نفر، خانه عباسیان با شش هزار و ۲۴۳ نفر، حمام سلطان امیراحمد با چهار هزار و۲۲۴  نفر  و محوطه باستانی سیلک با سه هزار و ۱۳۱ نفر در رتبه های بعدی قرار داشتند.

وی تصریح کرد: آبشار نیاسر با ۳۸ هزار و  ۴۰۱ نفر و باغ تالار نیاسر نیز ۲۷ هزار و ۷۵۹ نفر  بیشترین گردشگر در حوزه جاذبه های طبیعی در تعطیلات نوروزی جلب کردند.

دانایی نیا گفت: امامزاده پنج تن قمصر با ۱۷ هزار و ۹۵۱ نفر، امامزاده سلطانعلی بن محمد باقر ع با هفت هزار و ۸۰۰ نفر، امامزاده سراج الدین برزک با یک هزار و ۴۲۵ نفر، امامزاده پیرداوود قمصر با یک هزار و ۳۸۰ نفر نیز از  مکان های مذهبی مورد توجه گردشگران بودند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان گفت: گردشگران نوروزی از ۲۷ اثر تاریخی، طبیعی، مذهبی، موزه و کارگاه صنایع دستی در چهار شهر کاشان، قمصر، نیاسر و برزک دیدن کردند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا