والدین نگران حضور فرزندشان در مدرسه نباشند

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: والدین بابت حضور فرزندشان در مدارس نگرانی نداشته باشند، اگر دانش آموز در مدرسه حضور پیدا نکند، غیبت غیرموجه برای او محسوب می شود.

افشین امیریان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه از ۱۴ فرودین ماه تمامی کلاس های درس در مدارس چهارمحال و بختیاری به صورت حضوری دایر می شود، اظهار کرد: دستورالعمل بازگشایی مدارس به تمامی ادارات ۱۷ گانه آموزش و پرورش در استان ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی اعم از استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، تهویه مناسب و ... در مدارس الزامی است.

وی با بیان اینکه با بازگشایی مدارس از ۱۴ فروردین ماه، شبکه شاد به عنوان یک ابزار تکمیلی در کنار آموزش حضوری مورد استفاده قرار خواهد گرفت، گفت: اما تمامی فعالیت های آموزشی پس از این تاریخ حضوری و با ۱۰۰ درصد ظرفیت مدارس است، دیگر چیزی به نام آموزش مجازی نخواهیم داشت.

امیریان گفت: اگر دانش آموزی به کرونا مبتلا شد، در ایام قرنطینه می تواند از شبکه شاد آموزش ها را دریافت کند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره اینکه به احتمال بالا فعالیت مدارس در سال تحصیلی جاری یکماه افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: اما افزایش زمان سال تحصیلی هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

وی تاکید کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس بالاتر از بسیاری از مکان های عمومی است، والدین بابت حضور فرزندشان در مدارس نگرانی نداشته باشند، اگر دانش آموز در مدرسه حضور پیدا نکند، غیبت غیرموجه برای او محسوب می شود.

امیریان با بیان اینکه مدارس برای حضور دانش آموزان آماده شده است، یادآور شد: گندزدایی و تهویه مدارس در حال انجام است، از ۱۴ فروردین ماه اکیپ های بازرسی از مدارس در چهارمحال و بختیاری فعال خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تاکنون ۹۰ درصد دانش آموزان استان برای تزریق واکسن مراجعه کرده اند، باتوجه به تاثیر بالای واکسن در پیشگیری از ابتلا به کرونا از والدین تقاضا می شود نسبت به تکمیل واکسیناسیون فرزند خود در روزهای باقی مانده تا بازگشایی مدارس اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا