انتخابات ۱۲ فروردین، نماد مردم سالاری دینی است

یک فعال سیاسی: ...
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: انتخابات ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ نماد مردم سالاری دینی بود که مردم در تعیین حق سرنوشت خود حضور آگاهانه ای در این انتخابات داشتند.

ابوالفضل قربانی در گفت وگو با ایسنا درباره روز ۱۲ فروردین که به نام روز جمهوری اسلامی ایران نام گذاری شده است، اظهار کرد: آنچه که مردم در انتخابات سال ۱۳۵۸ به آن رای دادند جمهوری اسلامی بود و این خواسته ای بود که از دیرباز مردم ایران به دنبال آن بودند و بیزاری از نظام استبداد سلطنتی سبب شده بود که مردم به هیچ ساختاری از آن نظام اعتماد نکنند.

وی افزود: مردم در پی آن بودند که ساختار سیاسی کشور و در تعیین نوع حکومت مشارکت و دخالت داشته باشند به همین دلیل از رفراندوم که ایده حضوت امام خمینی ره بود استقبال و نوع نظام سیاسی را مشخص کردند که این نظام جدید شکل و شمایل دینی داشت و چنین نظامی تا آن زمان سابقه ای در نظام های سیاسی دنیا نداشت.

این عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان اصفهان، تصریح کرد: این انتخابات یک پیشرفت بسیار مهمی در صحنه نظام بین المللی و حتی برای انقلاب اسلامی ایران بود، اما سه مولفه، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در واقع ترکیب کاملی بود که مردم در روز ۱۲ فروردین انتخاب کردند.

قربانی گفت: اداره کشور به لحاظ سیاسی جمهوری اسلامی است، اما استقلال و برائت از شرق و غرب و آزادی های تصریح شده در قانون اساسی از خواسته های مردم بود که در آن روز تاریخی رقم خورد که همه این دستاوردها در نتیجه هدایت های خردمندانه امام راحل بود.

وی ادامه داد: تا قبل از این انتخابات هیچ انتخاباتی در رژیم سلطنتی برگزار نمی شد و اگر به اسم هم انتخاباتی برگزار می شد کاملا تشریفاتی بود و مردم به این موضوع آگاهی داشتند به همین دلیل از انتخابات آزاد ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ استقبال کم نظیری کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: انتخابات ۱۲ فروردین تنها انتخاباتی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که ۲ روز متوالی برگزار شد، چرا که شرکت مردم در آن بی سابقه بود. در یک کلام این انتخابات نماد مردم سالاری دینی بود که مردم در تعیین حق سرنوشت خود حضور آگاهانه ای داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا