بحران اوکراین بر میزان محبوبیت بایدن اثر منفی گذاشت

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، در نظرسنجی شبکه ان بی سی ۷۱ درصد پاسخ دهندگان گفته اند که اعتماد چندانی به توانایی های بایدن برای واکنش به جنگ پوتین ندارند.

شبکه آمریکایی ان بی سی یک نظرسنجی انجام داده که نشان می دهد بخشی از جامعه ایالات متحده به حل مشکلات داخلی اهمیت بیشتری می دهد تا جنگ اوکراین. حدود دو سوم پاسخ دهندگان گفته اند که برای آنها اقتصاد داخلی مهمترین اولویت را دارد. گفته می شود که نتایج نظرسنجی شبکه خبری ان بی سی در کاخ سفید حساسیت های بسیاری برانگیخته است.

نظرسنجی جدید نشان می دهد، از هر ۱۰ نفر، هفت نفر به توانایی بایدن برای مدیریت درگیری بین روسیه و اوکراین اعتماد کمی دارند و از هر ۱۰ نفر، هشت نفر نگران بودند که تنش ها منجر به قیمت بالاتر بنزین برای آمریکایی ها و همچنین منجر به جنگ هسته ای شود.

افزایش ادامه دار تورم در آمریکا و بالارفتن قیمت سوخت در این کشور به علت تحریم انرژی روسیه در پی بحران اوکراین، فشارها بر دولت بایدن را افزایش داده است.

به گزارش دویچه وله ناظران بر این باورند که روسیه در تلاش است در واکنش به تحریم های شدید کشورهای غربی به دلیل حمله به اوکراین، از صادرات انرژی به عنوان سلاح استفاده کند.

رئیس جمهوری آمریکا اما تاکید کرده است که ایالات متحده اجازه این کار را به پوتین نمی دهد و از هر امکانی برای مقابله با آن و بازگرداندن آرامش به بازار جهانی انرژی استفاده می کند.

در همین راستا کاخ سفید خبر داده است، با توجه به افزایش شدید بهای نفت خام در بازارهای جهانی در پی حمله روسیه به اوکراین، آمریکا بخشی از ذخایر استراتژیک نفت خود را آزاد می کند و قصد دارد طی شش ماه روزی یک میلیون بشکه نفت از ذخایر خود را عرضه کند.

این اقدام می تواند تا حدی به تعدیل قیمت ها منجر شود و به میزان محبوبیت بایدن بیفزاید اما به گزارش تاگس شاو ، وب سایت کانال یک تلویزیون آلمان رخدادهای اخیر تنها دلیل کاسته شدن محبوبیت بایدن نیست. در این گزارش آمده است: «یکی دیگر از مهمترین دلایل بی اعتمادی به بایدن بحران افغانستان و عواقب آن است که به گفته بعضی جمهوری خواهان باعث ارائه چهره ضعیف از آمریکا و سواستفاده پوتین از آن شده است.»

حزب دموکرات ایالات متحده نگران است، این مسائل در انتخابات میان دوره ای کنگره در پاییز امسال به پیروزی جمهوری خواهان منجر شود.

انتهای پیام/۴۱۰۶/

منبع: آنا