تقویت نیروی هوایی روسیه با جنگنده های نسل پنجم سوخو-۵۷

همزمان با جنگ اوکراین، شماری دیگر از جنگنده های نسل پنجم سوخو-۵۷ به نیروی هوایی روسیه تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، همزمان با جنگ اوکراین، کارخانه «کومسومولسک» روز چهارشنبه از تحویل جنگنده های نسل پنجم که طبق برنامه قرار بود در سال ۲۰۲۲ انجام شود، به نیروی هوایی روسیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، این کارخانه همچنین افزود که قرار است طی سال های آینده نیز روند تحویل این جنگنده ها ادامه داشته باشد.

مدیر این کارخانه گفت: کارخانه هواپیماسازی در منطقه کومسومولسک برنامه خود درباره تولید هواپیماهای نسل پنجم را تکمیل کرد.

وی با بیان اینکه این برنامه متضمن تحویل مرحله جدید طی سال آینده است، افزود: هواپیماهایی که قرار است سال آینده تحویل شوند در دست تولید قرار گرفته اند.

او ادامه داد: تحویل جنگنده های سوخو ۵۷ در سال ۲۰۲۲ آغاز شده و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴ تعداد ۲۲ جنگنده دیگر نیز تحویل نیروی هوایی روسیه شود و این رقم در سال ۲۰۲۸ به ۷۶ جنگنده افزایش پیدا خواهد کرد.

این در حالی است که سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود که این کشور امسال آزمایش موشک های ویژه جنگنده های پیشرفته سوخو- ۵۷ را به پایان می رساند.

«سرگئی شویگو» گفت: آزمایش موشک های هوا به هوای کوتاه و میان برد مورد استفاده جت های جنگنده نسل پنجم سوخ و-۵۷، که قابلیت سرنگونی اهداف کوچک رادارگریز را دارند، در سال ۲۰۲۲ به اتمام خواهد رسید.

وزیر دفاع روسیه در ادامه افزود: قصد داریم امسال آزمایش های این موشک ها را تکمیل کنیم و اولین دسته های تولیدی آنها را بکار بگیریم.

آنگونه که این مقام دفاعی روسیه گفت موشک های هوا به هوای جدید، جنگنده های نسل پنجم را قادر می سازند تا اهداف هوایی کوچک، برغم مجهز بودن به فناوری رادارگریزی را هدف قرار داده و نابود کنند.

موشک هایی که وزیر دفاع روسیه از آنها سخن گفت به منظور تجهیز سیستم جنگنده های مدرن سوخ و-۵۷ طراحی شده اند.

منبع: اخبار خارجی مهرنیوز