چاووش‌اوغلو: یورش «بن گویر» به مسجدالاقصی غیرقابل قبول است

در رایزنی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی؛ ...
وزیر خارجه ترکیه در رایزنی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، اقدام تحریک آمیز ایتامار بن گویر علیه مسجدالاقصی را «غیرقابل قبول» خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز با «یوسی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه ترکیه، چاووش اوغلو در این تماس تلفنی با ادعای حساسیت کشورش در قبال مسئله فلسطین، اعلام کرد که اقدام تحریک آمیز روز گذشته ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم در یورش به مسجدالاقصی غیرقابل قبول است.

مولود چاووش اوغلو بر اهمیت حفظ جایگاه مسجدالاقصی تاکید و خاطر نشان کرد: انتظار داریم از هرگونه اقدامات تحریک آمیز خودداری شود.

وزیران امور خارجه ترکیه و رژیم صهیونیستی در پایان همچنین در خصوص همکاری برای بهبود روابط دو جانبه توافق کردند

«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل هم پیشتر در سخنانی اظهار داشت که «آنتونیو گوترش» بر ضرورت حفظ وضع موجود همسو با نقش ویژه اردن در مدیریت مقدسات اسلامی قدس تاکید کرده است.

وی در واکنش به تعرض ایتمار بن گویر وزیر افراط گرای صهیونیست به مسجد الاقصی نیز از تمامی طرف ها خواست از هرگونه اقدامی که به تشدید تنش و درگیری ها در قدس و دیگر اراضی اشغالی منجر شود، اجتناب ورزند.

ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه تحت تدابیر امنیتی شدید به مسجد مبارک الاقصی تعرض کرد که این اقدام با واکنش شدید فلسطینیان از جمله گروه های مقاومت فلسطین مواجه شده است.

پیش از این مقامات سازمان ملل و مصر با ارسال پیامی برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به وی هشدار داده بودند که در صورت تعرض ایتمار بن گویر به مسجدالاقصی، نمی توانند مانع از پیامدهای خطرناک آن شوند.

منبع: اخبار خارجی مهرنیوز