روسیه: سوخو-۲۵ اوکراین منهدم شد/ ۵۰ نظامی اوکراینی کشته شدند

وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: اوکراین علیرغم آتش بس اعلامی از سوی مسکو، دونباس را گلوله باران می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور روسیه، در منطقه عملیات ویژه از ساعت ۱۲:۰۰ امروز ۶ ژانویه تا پایان فردا ۷ ژانویه نظام آتش بس اعلام شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: با وجود رعایت نظام آتش بس توسط نیروهای روسیه از ساعت ۱۲:۰۰ روز جاری، رژیم کی یف به گلوله باران شهرک های دونباس ادامه داده است. رژیم کی یف به بمباران مناطق مسکونی در دونباس، علیرغم تعهد نیروهای روسی به تصمیم آتش بس ادامه داده است.

بیانیه مذکور اضافه می کند: یک جنگنده سوخو-۲۵ اوکراینی در جمهوری خلق دونتسک سرنگون شد و ۸ موشک آمریکایی هیمارس HIMARS هم بر فراز استان زاپروژیا منهدم شد. همچنین؛ نیروهای روسیه یک هویتزر M-۷۷۷ ساخت آمریکا را در نزدیکی شهر اورخوف در زاپوریژیا منهدم کردند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه تأکید کرد: بیش از ۵۰ نظامی اوکراینی کشته و یک تانک، ۳ خودروی زرهی زرهی و ۳ خودرو دیگر هم در محور جنوبی دونتسک منهدم شده است.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است که هر گونه محموله و کاروان حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

همچنین واشنگتن تا کنون در بخش نظامی ۶۰ میلیارد دلار، در بخش دولتی ۲۷ میلیارد دلار و به بهانه کمک های بشردوستانه نیز ۱۵ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است؛ این میزان کمک یا محقق شده و یا تصویب شده و در آینده به اوکراین می رسد.

منبع: اخبار خارجی مهرنیوز