ناتو با درخواست استقرار نظامیان صربستان در مرز کوزوو مخالفت کرد

الکساندر ووچیچ: ...
رییس جمهور صربستان امروز اعلام کرد: ناتو با درخواست استقرار نظامیان صربستان در مرز کوزوو مخالفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، «الکساندر ووچیچ» رییس جمهور صربستان امروز یکشنبه اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو با درخواست ارسال نیرو به کوزوو از سوی بلگراد موافقت نکرده است.

رییس جمهور صربستان در این خصوص گفت که ناتو با درخواست ارسال هزار نیروی پلیس و ارتش به کوزوو به منظور برقراری امنیت صرب تبارها مخالفت کرده است.

«الکساندر ووچیچ» در این باره اضافه کرد: آنها پاسخ دادند که این هیات ناتو برای ورود نظامیان صربستان به کوزوو نیازی احساس نمی کند.

وی پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود که برای پذیرش استقلال کوزوو تحت فشار قرار خواهد گرفت.

«ووچیچ» در میانه تشدید تنش ها میان بلگراد و پریتشیا، پیش بینی کرده بود که به زودی نمایندگان بلندپایه از کشورهای مختلف به صربستان بیایند تا بر بلگراد در مورد موضوع استقلال کوزوو و متوهیا فشار بیاورند.

رییس جمهور صربستان گفته بود: من انتظار دارم که غول های جهان در نیمه اول ماه ژانویه نزد من بیایند تا به من یاد دهند که چگونه توافقی که آنها دوست دارند، را صورت دهم. این کار همیشه برای من تهوع آور است، با این حال به خوبی با آنها ملاقات خواهم کرد و وانمود می کنم که حس بسیار خوبی دارم. ما در برهه زمانی دشواری در مورد مسئله کوزوو و متوهیا قرار داریم، اما ما مبارزه خواهیم کرد. من این را به مردم خود در کوزوو و متوهیا قول دادم.

در میانه تنش های اخیر، صربستان تلاش برای بی ثبات کردن همسایه خود را رد و اعلام کرده که تنها خواستار محافظت از اقلیت صرب های ساکن کوزوو است. حدود ۵۰ هزار صرب در بخش شمالی کوزوو ساکن بوده و از به رسمیت شناختن دولت پریشتینا خودداری کرده و بلگراد را پایتخت خود می دانند.

منبع: اخبار خارجی مهرنیوز