رزمایش کشتی جنگی روسیه با موشک‌های هایپرسونیک

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد کشتی جنگی این کشور برای آمادگی مقابله با حملات هوایی، تمرین های نظامی در دریای نروژ انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه با انتشار بیانیه ای بدون اشاره به جزئیات و تاریخ دقیق رزمایش اعلام کرد ناوچه «آدمیرال گورشکوف» مجهز به موشک های کروز هایپرسونیک فراصوت ، رزمایش دفاعی در دریایی نروژ انجام داده است.

بنا بر بیانیه وزارت دفاع روسیه خدمه این ناوچه تمریناتی را برای مقابله با حملات هوایی شبه سازی شده دشمن در دریای نروژ انجام دادند.

به نوشته رویترز، هفته پیش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه این ناوچه مجهز به نسل جدید موشک های کروز فراصوت را به اقیانوس اطلاس فرستاد تا این پیام را به غرب ارسال کند که روسیه، از جنگ در اوکراین عقب نشینی نخواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه پنجم اسفند ۱۴۰۰ در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری های دونباس در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی زدایی و غیرنظامی کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل کشی رژیم کی ی ف بوده اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی ها» پاکسازی شود.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم های شدیدی علیه روسیه اعمال کرده اند.

منبع: اخبار خارجی مهرنیوز