چین دو غول صنایع هوافضا و دفاعی آمریکا را تحریم کرد

چین روز پنجشنبه دو شرکت که جزو بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات دفاعی در دنیا هستند را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. ...

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، چین روز پنجشنبه شرکت لاکهید مارتین و یکی از شرکت های تابعه فناوری های ریتیان که جزو بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات فضایی و دفاعی در جهان هستند را در فهرست تحریم ها قرار داد.

خبرگزاری انگلیسی رویترز گزارش داد چین این شرکت ها را به دلیل فروش تجهیزات نظامی به تایوان در فهرست نهاد های غیرقابل اعتماد قرار داده و صادرات / واردات از آن ها در مبادلات مرتبط با چین را ممنوع کرده است.

این اقدام در بحبوحه تشدید مضاعف تنش ها میان دو کشور بعد از سرنگونی یک بالن چینی توسط ارتش آمریکا صورت گرفته است. آمریکا مدعی شده بالن مذکور جاسوسی بوده، اما چین گفته که این بالن، مأموریت تحقیقاتی داشته است.  

روز گذشته چین هشدار داده بود علیه آن دسته از نهاد های آمریکایی که به تضعیف امنیت و حاکمیت چین بپردازند اقدام خواهد کرد.

وزارت بازرگانی چین در بیانیه ای اعلام کرد شرکت لاکهید مارتین و شرکت تجهیزات موشکی و دفاعی ریتیان یکی از شرکت های تابعه فناوری های ریتیان از انجام فعالیت های صادرات و واردات با چین منع می شوند.

سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران به این تحریم ها واکنش نشان داد و گفت: این ها اقداماتی نمادین و غیرضروری هستند. ما ماجرا را اینطور می بینیم.

خبرگزاری رویترز گفته هیچ کدام از این شرکت ها به چین محصولات دفاعی نمی فروشند. ریتیان، از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری کرده است.

شرکت لاکهید که به هفتاد کشور تجهیزات نظامی صادر می کند در بیانیه ای گفت: فروش های نظامی به کشور های خارجی مبادلات دولت-با-دولت هستند و ما در خصوص هرگونه فروش نظامی به مشتری های بین المللی با دولت آمریکا همکاری نزدیکی داریم.

این شرکت گفته در خصوص انجام مبادلات بین المللی با دولت های خارجی کاملا به سیاست های ایالات متحده آمریکا پایبند است.

انتهای پیام/

منبع: آنا