سرنوشت ناپلئون را فراموش نکنید

روسیه در واکنش به اظهارات امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در مورد تغییر رژیم اعلام کرد زمانی که از تغییر رژیم حرف می‌زنید سرنوشت ناپلئون را فراموش نکنید. ...

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه همچنین در واکنش به صحبت های مکرون در مورد اینکه می خواهد روسیه شکست بخورد، گفت که مسکو همچنان سرنوشت ناپلئون بناپارت را به یاد دارد. 

مکرون در یک مصاحبه با نشریه «لو ژورنال دو دیمانش» گفته بود: فرانسه می خواهد روسیه در اوکراین شکست بخورد، اما هرگز نخواسته این کشور درهم بشکند.

زاخارووا تاکید کرد: در مورد هرگز ؛ فرانسه با مکرون آغاز نکرد و بقایای ناپلئون که در سطح کشور مورد احترام است، در مرکز پاریس آرمیده است. فرانسه و روسیه باید درک کنند.

 سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره اضافه کرد: هر وقت مکرون خواست از تغییر حکومت روسیه صحبت کند باید یاد شکست ناپلئون بناپارت در شرق بیافتد.

ماریا زاخارووا افزود: اظهارات مکرون نشان می دهد که غرب درگیر بحث در مورد تغییر رژیم در روسیه شده است در حالی که مکرون بارها به دنبال دیدار با رهبری روسیه بوده است.

مکرون از سوی برخی از متحدان ناتو به علت ارسال پیام های متناقض در رابطه با جنگ بین روسیه و اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: آنا