ماکرون: چین برای اعمال فشار بر روسیه کمک کند

رئیس جمهور فرانسه ضمن اعلام برنامه سفر به چین، گفت که از دولت پکن انتظار می‌رود که در راستای پایان دادن به جنگ اوکراین، با غرب برای اعمال فشار بر مسکو همکاری کند. ...

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از برنامه خود برای سفر به چین در ماه میلادی آوریل خبر داد.

این سفر با هدف کمک خواستن از چین برای پایان دادن به جنگ اوکراین تدارک دیده شده است.

چین روز جمعه از طرحی ۱۲ بندی با هدف پایان دادن به بحران اوکراین رونمایی کرد که با واکنش سرد طرفین غربی مواجه شد.

ماکرون در این ارتباط گفت: این واقعیت که چین در روند تلاش ها برای حصول صلح دخیل است، اتفاق خوبی است. چین باید به ما برای اعمال فشار بر روسیه کمک کند تا مبادا این کشور از تسلیحات شیمیایی یا اتمی استفاده کند و ترک مخاصمه را به عنوان پیش شرط آغاز مذاکره بپذیرد.

همزمان، «دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین هم با بیان این مطلب که کی یف طرح پیشنهادی چین را بررسی خواهد کرد، برای برگزاری دیدار میان رؤسای جمهور اوکراین و چین ابراز امیدواری کرد.

کی یف خروج نیرو های روسی از خاک اوکراین و شبه جزیره کریمه را پیش شرط آغاز مذاکره عنوان می کند. اما آنگونه که روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داده، تروئیکای اروپایی شامل انگلیس، فرانسه و آلمان نسبت به توفیق کی یف در حصول این هدف تردید دارند و در خفا خواهان کوتاه آمدن اوکراین از این شرط هستند.

انتهای پیام/

منبع: آنا