سوئیس تحریم های خود علیه سوریه را کاهش می دهد

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت سوئیس امروز جمعه مدعی شد که در حال کاهش برخی از تحریم های خود علیه سوریه برای تسهیل ارسال کمک های بشردوستانه از جمله به زلزله زدگان در این کشور است.

دولت سوئیس در یک بیانیه مطبوعاتی ادعا کرد که تغییرات مربوط به این موضوع از ساعت ۶ بعدازظهرروز ۶ مارس به وقت محلی به اجرا گذاشته خواهد شد.

این کشور پس از بیش از ۲ هفته از وقوع زمین لرزه مرگبار در سوریه ادعا کرد که هدفش این است که برای فعالان کمک به زلزله زدگان در سوریه روابط تجاری لازم آسان تر شود

این در حالیست که وزیر امور خارجه سوریه در سخنرانی ویدئویی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو سوئیس، با اشاره به زلزله اخیر در سوریه گفت: فاجعه زمین لرزه شرایط سختی را که سوریه در ۱۲ سال گذشته پشت سر گذاشت، عمیق تر کرد. این در حالی است که ویرانی های ناشی از زلزله، وجدان کشورهای مدعی حقوق بشر را تکان نداد و آنها به سیاست زدگی و استانداردهای دوگانه ادامه دادند و با توجه به شرایط حاد، چشمان خود را بر فریادهای درخواست کمک آسیب دیدگان و ندای خانواده هایشان بستند. این شرایط در حالی است که تجهیزات و مواد امداد و نجات به علت تحریم های غرب با کمبود مواجه است.

انتهای پیام/

منبع: آنا