تحریم های واشنگتن علیه ایران تاثیرگذار نبود

وزیر خزانه‌داری آمریکا اذعان کرد: تحریم‌های واشنگتن علیه ایران «بسیار کمتر از چیزی که می‌خواستیم» تاثیرگذار بوده است. ...

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، «ژانت ی لن» پنجشنبه به وقت محلی  طی نشست استماع در کنگره آمریکا  درباره اینکه آیا تحریم ها رفتار ایران را در راستای چیزی که آمریکا می خواست، تغییر داده است، گفت: بسیار کمتر از چیزی که به طور ایده آل می خواستیم.

وی افزود: واشنگتن به دنبال راه هایی برای تقویت تحریم ها علیه ایران است، اما اذعان کرد که تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران، نتوانست تغییر رفتار یا سیاست های مورد نظر واشنگتن در تهران را ایجاد کند.

روزنامه وال استریت ژورنال سال گذشته میلادی در گزارشی نوشت: استفاده بیش از حد دولت های پیشین آمریکا از ابزار تحریم و بی اثر شدن آن ها موجب بازبینی در این سیاست شده، اما مقامات آمریکایی در وزارت خزانه داری پس از یک بررسی ۹ ماهه اعلام کردند تحریم ها همچنان یک ابزار مهم در سیاست آمریکا باقی خواهد ماند که باید بهینه شوند.

ایران پس از امضای برجام در سال ۱۳۹۴ با هدف لغو تحریم های ظالمانه، به عنوان کشوری مسئولیت پذیر، تعهدات خود را بدون عیب و نقص اجرا کرد و این مساله در ۱۶ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد تائید قرار گرفت. اما پس از ورود «دونالد ترامپ» به کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷ دی ماه ۱۳۹۵ و پس از چند اقدام مقدماتی، نهایتا با اتخاذ مواضع مغایر با مفاد برجام، با خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۸ می ۲۰۱۸ ، در دو مرحله تحریم های ثانویه آن علیه ایران بازگردانده شد.

انتهای پیام/

منبع: آنا