ورود هیئت فنی ایران به عربستان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه المیادین، امروز چهارشنبه، ۱۲ آوریل در خبری فوری از ورود هیأت فنی ایران به خاک عربستان سعودی به منظور تدارک برای بازگشایی سفارت ایران در ریاض، سرکنسولگری آن در جده و دفتر نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی خبر داد.

در همی رابطه ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: در گامی جدید و در راستای اجرای توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط رسمی و فعالیت دیپلماتیک نمایندگی های سیاسی و کنسولی دو کشور، هیأت فنی ایرانی مقارن ظهر امروز چهارشنبه وارد ریاض شد و مورد استقبال مسئولان عربستان سعودی قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: هیأت ایرانی در دو گروه کاری در ریاض و جده اقدامات لازم را جهت راه اندازی سفارت و سرکنسولگری و نیز فعالیت نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی انجام خواهد داد. تلاش خواهد شد که نمایندگی های کشورمان قبل از ایام حج سالجاری بازگشایی و فعال شوند. هیأت فنی عربستان سعودی که شنبه هفته جاری وارد ایران شده بود، فردا عازم مشهد خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست به صورت مشخص، موضوع ازسرگیری روابط میان عربستان سعودی و ایران و رایزنی های صورت گرفته میان دو کشور در پکن بررسی شد و درباره هماهنگی در خصوص اقدامات لازم برای از سرگیری فعالیت دیپلماتیک و کنسولی بین دو طرف و تاکید بر اهمیت پیگیری اجرای آن به نحوی که اعتماد متقابل را تقویت کند و  دامنه همکاری ها را گسترش دهد و به دستیابی به امنیت، ثبات و رفاه در منطقه کمک کند، رایزنی شد.

در ابتدای هفته نیز هیئت فنی عربستان سعودی با هدف بررسی سازوکارهای بازگشایی سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد به ایران سفر کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: آنا