فلسطین، شرط عادی‌سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی است

ژنرال صهیونیست خبر داد؛ ...
یکی از نظامیان بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی گمانه زنی درباره اقدام عربستان پیرامون عادی سازی روابط با این رژیم بدون حل وفصل مسئله فلسطین را توهم دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در برهه زمانی اخیر اظهارنظرهای صهیونیست ها پیرامون عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، افزایش یافته اما در مقابل، ریاض در رابطه با این سخنان سکوت اختیار کرده است.

در همین راستا روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که ژنرال ایتان دانگوت، هماهنگ کننده پیشین عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری در اظهاراتی اذعان کرد: هرکس گمان کند که عربستان بدون حل وفصل مسئله فلسطین نسبت به عادی سازی روابط خود با اسرائیل اقدام خواهد کرد، «متوهم» است.

این در حالی است که عربستان سعودی بارها تاکید کرده که تا زمانی که مسئله فلسطین حل وفصل نشده و کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی برپا نشود، خبری از عادی سازی روابط میان این کشور و رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

دانگوت در ادامه سخنان خود از اعطای مجوز به فلسطینی- آمریکایی های ساکن غزه جهت ورود به اراضی اشغالی و خروج از آن از طریق فرودگاه بن گوریون تل آویو انتقاد و اعلام کرد که این اقدام باید به بازگرداندن جسد دو نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده که در دست مقاومت و در نوار غزه است، منوط می شد.

گفتنی است رژیم صیهونیستی در قالب گفتگوهای جاری میان این رژیم و آمریکا جهت ورود بدون روادید شهروندان ایالات متحده به اراضی اشغالی، دیروز دوشنبه اعلام کرد که شهروندان آمریکایی فلسطینی الاصل که از ساکنان غزه هستند می توانند از طریق پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه بن گوریون تل آویو به اراضی اشغالی تردد کنند.

منبع: اخبار خارجی مهرنیوز