حضور پرقدرت حماس در کرانه باختری با انجام عملیات مقاومتی

حماس اعلام کرد که با قدرت در کرانه باختری حضور دارد و قسام برخی عملیات های مقاومتی را برعهده گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، صالح العاروری امروز چهارشنبه در گفتگو با الجزیره گفت: حماس امروز نقش ستون فقرات مقاومت را دارد و ورود علنی آن به میدان نبرد، اثر زیادی بر مقاومت دارد و پیامی قاطع به دشمن صهیونیستی خواهد بود بدین مفهوم که مقاومت رهبرانی سیاسی دارد که به دنبال اهداف مدنظر خود هستند و هدف از مقاومت تنها بیان خشم و ابزجار نسبت به تجاوزات دشمن نیست.

العاروری افزود: مقاومت دارای اهدافی سیاسی است و حماس با جایگاه ویژه ای که دارد و شعار مقاومت را برای آزادسازی فلسطین و حمایت از مقدسات سرلوحه خود قرار داده، در آن مشارکت دارد. مقاومت در شمال کرانه باختری خیلی سریع رشد کرده که همین مسئله موجب عقب نشینی دشمن از برخی مناطق شده است.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس بیان کرد: مقاومت هر لحظه برای مقابله با طرح ها و توطئه های تل آویو که کرانه باختری به ویژه قدس و الخلیل را هدف قرار داده، در حال ارتقای توانمندی های خود است. تقویت مقاومت اولویت اساسی حماس و دیگر گروه های فلسطینی است و وارد کردن ضرباتی سخت به دشمن، هدفی اساسی به منظور واداشتن دشمن به اعتراف به حقوق ملی و سیاسی ما است. مقاومت در کرانه باختری با وجود شرایط سخت و پیچیده در نتیجه محاصره امنیتی و نظامی دشمن صهیونیستی، پیشرفت های زیادی داشته است.

وی همچنین از همکاری حماس با دیگر گروه های مقاومت خبر داد و گفت جنبش متبوعش در کنار دیگر گروه های مقاومت در شهرهای جنین، نابلس، طولکرم و دیگر مناطق حضور دارد و در مقابله با اشغالگران اسرائیلی مشارکت دارد و بخش زیادی از عملیات های مقاومتی در این منطقه به دست مبارزان قسام انجام گرفته است.

العاروری با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فلسطینیان برای ایجا بازدارندگی که در نتیجه آن از ابتدای سال جاری بیش از ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند، تاکید کرد که ملت فلسطین در طول تاریخ بر این باور بوده که قضیه فلسطین شایسته جانفشانی است.

صالح العاروری در رابطه با تهدیدات دشمن صهیونیستی به ترور او نیز گفت: دشمن صهیونیستی اساسا علیه ملت فلسطین دست به جنایت می زند و اقدام به قتل و کشتار می کند تا بازدارندگی ایجاد کند و ما رهبران حماس آماده هستیم برای دفاع از ملت و سرزمین خود، از جان خود و هر آنچه در اختیار داریم بگذریم و مایه بگذاریم و این رژیم قبلا هم دست به ترور فلسطینیان زده بود که یکی از این افراد شیخ احمد یاسین بنیانگذار جنبش حماس بود.

منبع: اخبار خارجی مهرنیوز