رژیم صهیونیستی در یک روز ۳۳ باب خانه را در النقب تخریب کرد

...
سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از المیادین، سریال تجاوزگری های اسرائیل علیه فلسطینیان از تخریب خانه ها گرفته تا مصادره زمین ها و همچنین اعمال محدودیت های نظامیان اشغالگر ادامه دارد. به طوری که فلسطینیان از خدمات و زیرساخت ها محروم هستند. به رغم این مسائل، فلسطینیان بر پایبندی به زمین خود و خالی نکردن آن برای نظامیان اشغالگر تاکید می کنند.

آثار تخریب خانه ها همچنان در این منطقه وجود دارد. مقامات رژیم اشغالگر در این منطقه، طی یک روز، حدود سی باب خانه را تخریب کردند که بیشتر آن ها متعلق به خانواده هایی بود که دیگر پناهی ندارند.

نظامیان اشغالگر بدون ذره ای رحم، خانه ها را تخریب می کنند. اصولا این خانه ها از سیمان و آجر ساخته نشده است، زیرا ساخت و ساز در روستا های صحرای النقب ممنوع است.

یکی از ساکنان صحرای النقب: «ما در زمین خودمان زندگی می کنیم و ساده ترین امکانات را در اختیار نداریم. فقط میخواهیم حقوقمان به ما داده شود. ما آب نداریم و از پنج تا شش کیلومتر دورتر آب را به این منطقه می آوریم. برق هم نداریم.»

نریشن خبرنگار: تصاویر این منطقه خود سخن می گوید. به رغم سختی زندگی در این منطقه، فلسطینیان نمی پذیرند که از زمین هایشان دست بردارند و البته بیشتر این مناطق مصادره شده است.

فلسطینی ساکن صحرای النقب: «ما از زمین های خود خارج نخواهیم شد. حتی اگر همه خانه ها را تخریب کنند، ما از زمین های خود خارج نخواهیم شد. حتی اگر منطقه ما را با خاک یکسان کنند، از اینجا خارج نخواهیم شد. اینجا زمین ماست و از آن خارج نخواهیم شد.»

نریشن خبرنگار: رژیم اشغالگر اسرائیل حدود صد هزار نفر ساکن سی و پنج روستا در این منطقه را در شرایط دشوار قرار می دهد و با این کار تلاش می کند ساکنان این روستا ها در مناطق محدود و کوچکی حضور داشته باشند. یک دهه پیش یگان وابسته به پلیس رژیم اشغالگر و مختص منطقه النقب تشکیل شد و وظیفه آن ها تخریب خانه ها، کوچاندن فلسطینیان و سرکوب آن ها بود.

طلب الصانع رئیس کمیته عالی عرب های النقب: «تعدادی از روستا ها با تهدید کوچاندن مواجه هستند و روستا های یهودی نشین روی آوار های این روستا ها احداث می شود. از زمان تشکیل حکومت رژیم اشغالگر، ۱۷۲ مرکز مسکونی در جنوب النقب احداث شد؛ اما از زمان تشکیل حکومت اسرائیل، هیچ روستای عربی ایجاد نشده است.»

در سال گذشته میلادی، دو هزار و سیصد و هشتاد عملیات تخریب خانه صورت گرفت و همین روند در سال کنونی هم ادامه دارد. ساکنان با همه ابزار هایی که در دست دارند، با این سیاست مقابله می کنند.

منبع: اخبار بین الملل ‌صداسیما