بعید است موضوع جنگ اوکراین در میدان نبرد حل شود

...

«گیدو کروستو» وزیر دفاع ایتالیا پیش بینی کرد که بعید است موضوع درگیری روسیه و اوکراین در میدان نبرد حل شود. او همچنین فاش کرد که رم در حال بررسی راه هایی برای کشاندن دو طرف به میز مذاکره و در عین حال تسلیح کی یف است.

به گزارش راشاتودی، کروستو امروز یکشنبه اذعان کرد که مهم نیست که دولت «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا چقدر بخواهد به طور نامحدود از اوکراین حمایت کند، مشخص است که این سیاست واقع بینانه نیست.

وی با اشاره به این که خصومت ها در آن جا اوکراین بیش از یک سال و نیم به طول انجامیده است، افزود: «هرچه زمان بیشتر می گذرد، امکان کمک به اوکراین با منابعی که نامحدود نیست کاهش می یابد.» این مقام تأکید کرد که این نشان دهنده تغییر در سیاست های ایتالیا نیست، بلکه ماهیت محدود سهام این کشور را نشان می دهد.

به گفته این مقام ایتالیایی، وضعیت در اوکراین در حال بدتر شدن است و کی یف در بازپس گیری زمین های از دست رفته دشواری زیادی دارد و مسکو قادر به فتح مردم اوکراین نیست.

کروستو گفت: «ما شاهد عدم امکان حل مناقشه در میدان هستیم.» و افزود که ایتالیا مشغول جستجوی راه هایی برای «ساخت میز های گفت وگو و دستیابی به صلح» است.

او در پایان مدعی شد که اگر روسیه بر اوکراین چیره شود، تانک هایش به سمت مرز های اروپا می چرخند و دورنمای جنگ جهانی سوم را محتمل تر می کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اواخر ماه گذشته بار دیگر تأکید کرد که مسکو اصولا برای مذاکرات صلح با کی یف آماده است، اما افزود که هنوز هیچ «پیشنهاد جدی» ندیده است. این دیپلمات فرمول صلح «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را رد کرد و آن را اولتیماتومی خواند که روسیه هرگز آن را نمی پذیرد.

مقامات روسی قبلا اشاره کرده بودند که زلنسکی با امضای فرمانی در اکتبر گذشته که گفت وگو با همتای روس خود «ولادیمیر پوتین» را ممنوع می کند، عملا مذاکره را رد کرد.

در اوایل ماه جاری، پولیتیکو به نقل از یک مقام اروپایی گزارش داد که کشور های عضو اتحادیه اروپا از نظر تسلیحاتی که می توانند در اختیار اوکراین قرار دهند، بدون به خطر انداختن دفاع خود، به حد مجاز خود رسیده اند. این مقام ناشناس به خبرنگاران گفت: «ما نمی توانیم به مصرف کردن ذخایر خود ادامه دهیم.»

منبع: اخبار بین الملل باشگاه‌خبرنگاران