انگلیس به 30 هزار اوکراینی آموزش نظامی می دهد

منابع خبری روز پنجشنبه گزارش کردند که وزارت دفاع انگلیس در راستای کمک به اوکراین در نبرد با روسیه 30 هزار شهروند این کشور را آموزش‌های اولیه نظامی داده است. ...

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری روز پنجشنبه گزارش کردند که وزارت دفاع انگلیس تاکنون بیش از ۳۰ هزار شهروند اوکراین را برای تقابل با روسیه آموزش نظامی داده است.

به گزارش وبگاه «دیفنس میرر» وزارت دفاع انگلیس در مسیر کمک به اوکراین در نبرد با روسیه تاکنون بیش از ۳۰ هزار شهروند غیر نظامی اوکراین را آموزش نظامی داده است. این آموزش ها در پایگاه های نظامی انگیس صورت گرفته و در این دوره ها آموزش های رزمی و افزایش مقاومت برابر قوای روسیه آموزش داده شده است.

 در یک سال گذشته حمایت های نظامی انگلیس از اوکراین شامل آموزش های ویژه تفنگداران دریایی اوکراین و استفاده از قایق های آبی خاکی، مین زدایی  بوده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ علاوه بر ارائه انواع کمک های مالی و آموزشی، ده ها میلیارد دلار تسلیحات به کی یف ارسال کرده و به تدریج سلاح های سنگین تر و پیشرفته تری شامل تانک های جنگی اصلی، سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» و موشک های دوربرد انگلیسی «سایه توفان» را در اختیار این کشور قرار داده اند.

روسیه در فوریه ۲۰۲۲ بعد از تجربه چندین ماه پرتنش با ناتو به دنبال درخواست کمک جمهوری های منطقه دونباس در شرق اوکراین عملیات نظامی ویژه ای را با ماموریت غیرنظامی سازی و نازی زدایی این کشور آغاز کرد.

کمک های نظامی انگلیس همچنین شامل ارسال 82 هزار کلاه نظامی و  10 هزار لباس نظامی زمستانی  برای نیروهای مسلح اوکراین بوده است.

منابع خبری همچنین  گزارش کردند که کارشناسان ارتش انگلیس به متخصصان اوکراینی نحوه محافظت از زیر ساخت های انرژی را آموزش داده اند.  متخصصان ارتش  انگلیس یک برنامه آموزشی برای مهندسان اوکراینی ایجاد کرده اند تا از بخش انرژی  این کشور برابر حملات روسیه در زمستان امسال محافظت کنند.

بر اساس این گزارش، این برنامه آموزشی ۲ هفته ای به درخواست اوکراین برای بهبود بیشتر حفاظت از بخش انرژی این کشور ایجاد و اجرا شده است. معاون دستگاه اطلاعاتی اوکراین اخیرا گفت که روسیه در آینده قصد حملات مجدد به تاسیسات انرژی این کشور را دارد.

 «وادیم اسکیبیتسکی» معاون دستگاه اطلاعات اوکراین گفت:«دستگاه اطلاعاتی روسیه اینک در حال بررسی وضعیت زیرساخت های انرژی اوکراین است.»

 پایان پیام/

 

منبع: فارس‌نیوز