مقام صهیونیست: صنعا تهدید راهبردی برای تل آویو است

...

از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، «گیورا آیلند» رئیس پیشین شورای امنیت رژیم صهیونیستی در گفتگو با این شبکه گفت: یمن برای اسرائیل یک تهدید راهبردی است و چنانکه برمی آید، آمریکایی ها توجهی به این موضوع ندارند و ترجیح می دهند که وارد درگیری نشوند.

وی اظهار داشت: مشکل ما با یمنی ها این است که آن ها در دهانه جنوبی دریای سرخ قرار دارند و این مشکل بسیار بزرگتر و خطرناکتر از موشک های آن ها است.

آیلند اضافه کرد: مشکل بزرگتر زمانی است که یمنی ها تصمیم بگیرند که هر کشتی اسرائیلی را توقیف کنند. آیا از این پس بندر «ایلات» می تواند به فعالیت ادامه دهد؟

رئیس پیشین شورای امنیت رژیم صهیونیستی با بیان اینکه این رژیم با مشکلاتی مانند غزه و جبهه شمالی و بسته شدن دریای سرخ و درگیری ها در کرانه باختری رو به رو است، ابراز امیدواری کرد که سران سیاسی و نظامی، وضعیت موجود را به طور دقیق ارزیابی کنند، زیرا تهدید علیه اسرائیل بسیار طولانی خواهد بود.

این در حالی است که رسانه های رژیم صهیونیستی روز شنبه از حمله پهپادی به یک کشتی متعلق به یک تاجر اسرائیلی در اقیانوس هند خبر دادند.

«جلال الرویشان» معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در امور دفاعی و امنیتی روز گذشته در دومین روز آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی، گفت: آتش بس مربوط به غزه است و سخنگوی نیرو های مسلح نیز اعلام کرده که تصمیم ما برای بستن دریای سرخ به روی دشمن همچنان پابرجا است.

وی اضافه کرد: موضع یمن به وضوح به صورت رسمی و مردمی اعلام شد و دیگر زبان دیپلماتیک وجود ندارد.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز اعلام کرد: از واکنش دشمن صهیونیستی به توقیف کشتی اسرائیلی هراسی نداریم. انصارالله پیش تر اعلام کرده بود که در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

نیروی دریایی یمن ۲۸ آبان یک کشتی صهیونیستی را در دریای سرخ توقیف و به بندر الحدیده این کشور منتقل کرد.

منبع: اخبار بین الملل باشگاه‌خبرنگاران