بارش غیرعادی برف در چین؛ سانحه ریلی ۵۱۵نفر را روانه بیمارستان کرد

در پی برودت شدید هوا در چین که سیستم حمل و نقل این کشور را تحت الشعاع قرار داد و به وقوع تصادف ریلی در پکن منجر شد، رییس جمهور چین دستور واکنش اضطراری همه جانبه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به دنبال کاهش چشمگیر دما و بارش سنگین برف در پایتخت چین، یخ زدگی ریل به تصادف دو دستگاه قطار شهری منجر شد و ۵۱۵ نفر را راهی بیمارستان کرد؛ در پی این سانحه، شی جین پینگ، رییس جمهور چین دستور واکنش اضطراری «همه جانبه» صادر کرد.

به گفته مقامات در پی تصادف ریلی در پکن، ۱۰۲ تن دچار شکستگی شده و در بیمارستان ها تحت مداوا هستند.

این حادثه در منطقه کوهستانی غرب پکن و در یکی از خطوط مترو که بخشی از روی زمین امتداد یافته است، رخ داد. مقامات حمل و نقل شهری اعلام کردند که یکی از قطارها در مسیر سرازیری قادر به ترمز و حفظ تعادل نبود و با قطار دیگری که به دلیل یخبندان و لغزندگی ریل ها متوقف شده بود، برخورد کرده است.

بارش غیرعادی برف که از روز چهارشنبه شروع شد، فعالیت برخی از قطارها را متوقف و مدارس را در چین تعطیل کرد. به دلیل یخبندان جاده ها، برودت شدید و تداوم بارش برف، هشدارها همچنان به قوت خود باقی است و انتظار می رود دمای هوا به ۱۱ درجه سانتیگراد زیر صفر برسد.

همچنین براساس اعلام سازمان هواشناسی ملی چین، دمای هوا در بخش هایی از منطقه شین جیانگ در شمال غرب چین و برخی مناطق دیگر احتمالا به منفی ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

منبع: اخبار خارجی مهرنیوز