نگرانی صهیونیست ها از تاخیر در ارسال کمک نظامی آمریکا

...

ران درمر، وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی روز سه شنبه وارد واشنگتن شد تا با مقامات کاخ سفید و وزارت امور خارجه در خصوص برنامه های این رژیم برای کاهش حملات نظامی در نوار غزه در ژانویه آینده دیدار کند. 

به گزارش النشره، این خبر بر اساس آنچه پایگاه خبری صهیونیستی واللا به نقل از مقامات بلندپایه صهیونیستی و آمریکایی گفته منتشر شده است. درمر با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و اعضای ارشد کنگره دیدار خواهد کرد.

 این منابع گفتند که او درباره برنامه های تل آویو برای انتقال به مرحله نبرد کم شدت که انتظار می رود در اواخر ژانویه آینده آغاز شود و همچنین موضوع مدیریت غزه در ماه های آینده رایزنی خواهد کرد.

 این گزارش به نقل از یک مقام صهیونیستی می گوید که انتظار می رود درمر همچنین با سالیوان و بلینکن درباره ایده های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص مدیریت طولانی مدت نوار غزه پس از پایان جنگ گفتگو کند.

 از جمله موضوعات دیگری که درمر در گفتگو های خود در واشنگتن مطرح خواهد کرد، نگرانی صهیونیست ها در مورد کمبود احتمالی تسلیحات جنگی و تقاضا از آمریکا برای تسریع در ارسال تسلیحات به اراضی اشغالی به ویژه برای آمادگی احتمالی برای تشدید تنش در مرز شمالی است.

 این گزارش به نقل از مقامات آمریکایی گفته است که گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پنجشنبه گذشته با بلینکن تلفنی صحبت کرد و نگرانی خود را در مورد تأخیر در ارسال تسلیحاتی که تل آویو درخواست کرده بود ابراز کرد. گالانت خواست بداند آیا دلیل سیاسی است یا خیر، در حالی که بلینکن به گالانت اطمینان داد که اینطور نیست. این دو مقام اعلام کردند که تاخیر در صورت وقوع به دلیل «بوروکراسی و کاغذبازی» است.

منبع: اخبار بین الملل باشگاه‌خبرنگاران