تنش در کابینه جنگی اسراییل؛ گالانت بار دیر کابینه را ترک کرد!

رسانه های عبری زبان از تشدید اختلافات بین نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم جلسه کابینه جنگ را به خاطر اینکه به مدیر دفترش اجازه ورود ندادند، ترک کرده است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین شنبه شب به نقل از شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که گالانت قبل از ترک جلسه از نتانیاهو خواسته که در کار او اخلال ایجاد نکند.

از سوی دیگر، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سیاسی اعلام کرد که دفتر نتانیاهو معتقد است دفتر گالانت مفاد جلسات انفرادی او با نتانیاهو را به بیرون درز می دهد.

در روزهای گذشته گزارش های متعددی از اختلاف در میان اعضای کابینه جنگی نتانیاهو در رسانه های اسرائیل منتشر شده است.

این اختلاف ها در حالی ادامه دارد که رژیم اسرائیل با گذشت نزدیک به سه ماه از جنگ تا کنون موفقیتی در دستیابی به اهداف جنگی خود کسب نکرده است.

از ابتدای عملیات طوفان الاقصی توسط حماس و با پیوستن گانتز از احزاب مخالف به کابینه برای مدیریت جنگ، برخی وزرای نتانیاهو نظیر اسموتریچ و ایتمار بن گوویر تهدید کرده بودند که در صورت توقف حمله ها علیه غزه، از ائتلاف حکومتی خارج خواهند شد.

کارشناس سیاسی شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل پیش از این در توضیح تبعات این اختلافات گفته است: «سیستم روابط گالانت و گانتز در مقابل نتانیاهو، با بدبینی و عدم اعتماد همراه شده و این می تواند بر مدیریت جنگ تأثیر بگذارد».

منبع: اخبار خارجی مهرنیوز