ادعای «سنتکام» پیرامون تجاوز مجدد به یمن

مرکز فرماندهی نیروهای تروریست آمریکایی مستقر در منطقه سنتکام امروز مدعی تجاوز مجدد به یمن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز فرماندهی نیروهای تروریست آمریکایی مستقر در منطقه سنتکام امروز شنبه با انتشار پیامی در رسانه اجتماعی ایکس مدعی تجاوز به ارتش ملی یمن شد.

در بیانیه صادره از سوی مرکز فرماندهی نیروهای تروریست آمریکایی مستقر در منطقه در این خصوص آمده است: سنتکام متعلق به آمریکا موشک ضدکشتی حوثی ها ارتش ملی یمن را به عنوان بخشی از تلاش های جاری برای حفاظت از آزادی ناوبری و جلوگیری از حملات به کشتی های دریایی منهدم کرد.

در این بیانیه آمده است که این رویداد «در ۲۰ ژانویه ۳۰ دی ماه حدود ساعت ۴ صبح به وقت صنعا رخ داده و آمریکا «حملات هوایی را علیه یک موشک ضدکشتی حوثی ها ارتش ملی یمن انجام داد که به سمت خلیج عدن هدف گیری شده بود».

سنتکام سپس مدعی شد: نیروهای آمریکایی تشخیص دادند که این موشک تهدیدی برای کشتی های تجاری و کشتی های نیروی دریایی آمریکا در منطقه است و متعاقبا برای دفاع از خود موشک را مورد اصابت قرار داده و آن را منهدم کردند.

این نهاد تروریستی مدعی شد: این اقدام آب های بین المللی را برای نیروی دریایی و کشتی های تجاری آمریکا ایمن تر و امن تر می کند

آمریکا و انگلیس در اقدامی تجاوزکارانه دیشب نیز غرب یمن را هدف حملات خود قرار دادند.

لندن و واشنگتن در تجاوز شب گذشته، ۲ حمله هوایی به منطقه «الجبانه» در شهر الحدیده غرب یمن انجام دادند.

رسانه های خبری یمن بامداد پنجشنبه هم گزارش دادند که چند شهر و مناطق مختلف این کشور مورد حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس قرار گرفتند.

منبع: اخبار خارجی مهرنیوز