انصارالله توازن معادلات تجاری رژیم صهیونیستی را برهم زد

معاون اداره اخبار شبکه المنار در گفت‌وگو با مهر: ...
معاون اداره اخبار شبکه المنار گفت: مقاومت در پی جنگ نیست اما اگر نبردی به وجود آید همیشه آماده و حاضر است و ممکن است رژیم صهیونیستی را غافلگیر کند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل، وداد زاده بغلانی: بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از اشعار فردوسی پیش از ظهر یکشنبه ۲۹ بهمن با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی ابطحی دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران، اسامه حمدان سخنگوی جنبش حماس و اصحاب رسانه آغاز به کار کرد. در این دوره از نمایشگاه که با وقفه شش ساله برگزار شد، ۴۵۰ رسانه حضور داشتند و نمایشگاه کار خود را تا روز چهارشنبه دوم اسفند ادامه داد.

موضوع فلسطین در این نمایشگاه از اهمیت ویژه ای برخودار بود چرا که غرفه ای به موضوع فلسطین و محور مقاومت اختصاص داده شد و ۱۲ رسانه و ۱۵ فعال رسانه ای از جبهه مقاومت از کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، تونس، عراق، یمن، فلسطین ولبنان هم در نمایشگاه حضور گسترده ای داشتند. در همین راستا خبرنگار ما مصاحبه ای با آقای «حسن حاج سلیمان» معاون اداره اخبار شبکه المنار داشته است که مشروح آن از نظر می گذرد؛

رسانه ها و نمایشگاه رسانه های ایران چگونه می توانند حقیقت موضوع فلسطین و مواضع تهاجمی اسرائیل و غرب در قبال مساله فلسطین را آشکار کنند؟

در واقع این نمایشگاه فرصتی برای دیدار اصحاب رسانه و مطرح شدن ایده های رسانه ای توسط کشورهای محور مقاومت، کشورهای عربی و حتی کشورهای اسلامی است. در این نمایشگاه حتی تحلیلگران سیاسی خارجی نیز حضور دارند که در روزنامه های خارجی، غربی و حتی آمریکای لاتین تحلیل های خود را به چاپ می رسانند. در واقع برگزاری این نمایشگاه فرصتی اساسی برای افشای ماهیت حقیقی رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین است. از طرفی گردآوری اصحاب رسانه در کنار یگدیگر موجب تبادل اطلاعات شده وهمکاری آنها با یکدیگر باعث دست یافتن به ابزارها وسازوکارهای واحدی می شود که در دفاع از آرمان های فلسطین بسیار مؤثر است.

رسانه ها برای افشای حقیقت آمریکا و انگلیس در حمایت از رژیم صهیونیستی باید روی چه جنبه هایی تمرکز کنند؟

یکی از مهم ترین مواردی که در این زمینه باید به آن توجه شود، بحث تحلیل اظهارات صهیونیست ها، تطبیق آن با واقعیت و تکیه بر افشای دروغ های رسانه های اسرائیلی است. ما باید به شکل دقیق بر روی موضوع اختلافات مسؤولین اسرائیلی تمرکز کنیم و با رصد روزنامه های صهیونیستی و شبکه های اجتماعی، دروغ های آنها را برای همه برملا کنیم.

ارزیابی شما از اقدامات جنبش انصارالله یمن در دریای سرخ، باب المندب و خلیج عدن چیست؟

آنچه مقاومت یمن انجام می دهد در ابعاد مختلف تأثیر زیادی داشته است، ب عد اول این است که مقاومت، خسارت های زیادی به اقتصاد اسرائیل وارد کرد و بنابراین به صورت غیرمستقیم اقدامات آنها منجر به عدم تعادل در موازنه قدرت تجاری حامیان شان شده است. ب عد دوم ترس رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس و همه حامیان آنها از محور مقاومت و به ویژه جنبش انصار الله یمن است، زیرا یمنی ها هنوز توانایی های زیادی دارند که می توانند در آینده ای نزدیک آن را آشکار سازند.

آیا رژیم صهیونیستی جرأت خواهد کرد تهدیدات خود علیه لبنان را عملی کند و جنگی گسترده علیه لبنان به راه بیندازد یا تهدیدات آن صرفا یک جنگ روانی برای توقف عملیات حزب الله در حمایت از غزه است؟

اسرائیل همیشه در پی جنگ با لبنان است، اما از آن می ترسد. مقاومت نه در پی جنگ است و نه از آن می ترسد، بلکه همیشه آماده و حاضر برای نبرد است و ممکن است صهیونیست ها را غافلگیر کند. اسرائیل مجبور است لبنان را تهدید کند و اگر آن را تهدید نکند ممکن است ابهت خود را از دست دهد. در واقع همه اینها تبلیغات برای انتخابات است و هیچ اثر خارجی ندارد.

به نظر شما چرا کشورهای عربی، به ویژه کشورهای اطراف فلسطین، هیچ کاری در حمایت از غزه انجام نداده اند؟

کشورهای عربی باید از خواب خود بیدار شوند و برای حمایت از مردم غزه مواضع اصولی اتخاذ کنند. چه کسی می توانست تصور کند شخصیتی از ایران به نام روح الله خمینی ره بتواند رژیم شاه را سرنگون کند؟ بله پس ما می توانیم در حمایت از فلسطین و آزادی قدس قدم های محکمی بر داریم.

منبع: اخبار خارجی مهرنیوز