اجازه پدر برای فریز تخمک دختران بالای ۳۰ سال صحت دارد؟

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی درخصوص اجازه پدر برای فریز تخمک توسط دختران بالای ۳۰ سال توضیح داد.

به گزارش همشهری آنلاین، فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس در برنامه هفتم مبنی بر امکان فریز تخمک و بهره مندی از بیمه پایه مربوط به آن، برای دختران مجرد بالای سی سال، درباره اینکه آیا این اقدام نیازمند اجازه پدر هست یا نه؟ اظهار کرد: مصوبه مجلس در برنامه هفتم توسعه مربوط به پوشش بیمه ای این خدمات درمانی است و اینکه گفته شود برای این امر، دختران نیاز به اجازه پدر دارند، پایه قانونی ندارد.

همه چیز درباره فریز تخمک ؛ از سن مجاز برای زنان تا زمان ماندگاری تخمک فریزشده بهترین سن برای فریز تخمک | تخمک ها تا چند سال قابلیت نگهداری دارند؟ | دختران بالای ۴۰ سال هم می توانند اقدام کنند اما ... چالش های بیمه فریز تخمک | بیمه ها کمتر از نصف هزینه های درمان ناباروری را پوشش می دهند نه ۹۰ درصد | وضعیت بیمه رحم اجاره ای

وی ادامه داد: همچنین طبق صحبتی که با برخی مسئولان مربوطه در مراکز مرتبط داشتم، رویه این مجموعه ها هم این گونه نیست و دخترانی که به سن قانونی رسیده اند صرفا با امضای برگه رضایت توسط خودشان، می توانند اقدام به این امر کنند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: تحولات سبک زندگی و جمعیتی موجب شده که ازدواج بخشی از جامعه دختران در سنین بالاتر از ۳۰ سال رقم بخورد و این دختران تمایل داشته باشند برای حفظ باروری خود از روش های پزشکی بهره برند. در همین راستا در مجلس و در برنامه هفتم توسعه مصوب کردیم که این روش پزشکی مشمول خدمات بیمه پایه نیز شود.

به گزارش ایسنا، پیش از این دکتر علی صادقی تبار رییس مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، با اشاره به تبصره بند ب ماده ۸۱ لایحه برنامه هفتم توسعه مبنی بر امکان فریز تخمک و بهره مندی از بیمه پایه مربوط به آن در دختران مجرد بالای ۳۰ سال، به ایسنا اعلام کرده بود که به طور کلی فرایند درمان ناباروری با رعایت اصل محرمانگی انجام می شود ولی اگر دختر خانمی که دوشیزه باکره است بخواهد اقدام به فریز تخمک کند باید با اذن پدر این کار را انجام دهد.

منبع: ایسنا

منبع: همشهری