رییس پلیس راهور: امیدواریم روز طبیعت هیچ حادثه ای نداشته باشیم

تهران - ایرنا - رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به روز سیزدهم نوروز و سیزده بدر و بازگشت مسافران از تعطیلات نوروزی است، گفت: امیدواریم با دقت بیشتر مردم و رانندگان هیچ حادثه ای در روز طبیعت و زمان برگشت مسافران نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سیدکمال هادیان فر روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: با توجه به اینکه در روز پایانی تعطیلات نورزی قرار داریم و در حال حاضر در شهرهای بزرگ و حاشیه های این شهرها، شاهد تراکم ترافیکی برای بازگشت مردم از سفرهای نوروزی هستیم، به مردم توصیه می شود زمان را مدیریت کنند تا بدون ترافیک به منزل خود برسند.

وی اظهار داشت: هرساله در تعطیلات نوروزی بخشی از آمار تصادفات جاده ای مربوط به عابرین پیاده است و بیشترین مشکل را در این ایام داشته اند که توصیه می شود عابرین پیاده در حاشیه شهرها، جاده و خیابان های اصلی شهرها از پل روگذر و خط کشی های خط عابر پیاده عبور کنند تا حادثه ای برای آنها رخ ندهد.

وی مراقبت بیشتر از افراد سالمند، کودکان و خردسالان برای جلوگیری از هرگونه مشکل و حادثه ای در ایام روز را تاکید کرد و گفت: امیدواریم روز طبیعت بدون حادثه سپری شود و مردم به سلامت به خانه های خود بازگردند.

به گزارش ایرنا، رییس پلیس راهور پیشتر اعلام کرده بود که علت اصلی تصادفات جاده ای سرعت و سبقت، خواب آلودگی و خستگی است و علت ۸۲ درصد از تصادفات سرعت و سبقت، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی که جزو موضوعات جدی است شامل می شود به طوری که تا ۵ فروردین ماه ۴۳۰ نفر جان خود را در تصادفات از دست داده و ۸ هزار و ۳۰۰ نفر نیز مجروح شدند.

وی با بیان اینکه ۳۲ درصد از جان باختگان در تصادفات سرنشین خودروها و غالبا کودکان و افراد کهنسال هستند، افزود: علت این است که سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند که اگر از کمربند ایمنی استفاده می شد حداقل این بود که جانشان را از دست نمی دادند.

رییس پلیس راهور ناجا یشترین زمان تصادفات در نیمه اول نوروز را بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ و بعد از آن ۱۲ تا ۱۶ عصر است اعلام کرد و گفت: به رانندگان توصیه می کنم که اصلا در ساعات شب رانندگی نکنند به جهت اینکه بعضی معابر نور کافی ندارند، خط کشی ها آشکارسازی نشده و شرایط مناسبی ندارند و احتمال تصادف در ساعات شبانگاهی نیز بسیار زیاد است.

منبع: اخبار اجتماعی ایرنا