انتقاد از بی‌توجهی به برخی مناطق جنوبی کم برخوردار تهران| مجموعه ایوان ری هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود

رییس کمیته شفافیت شورای اسلامی شهر تهران گفت: نگاه مدیریت شهری به مناطق جنوبی باید ویژه باشد و برای این مناطق امکانات در نظر گرفته شود.

به گزارش همشهری آنلاین، احمد صادقی افزود: امیدواریم با اقدامات ویژه شهرداری تهران مناطق جنوبی و کم برخوردار نیز از امکانات رفاهی و گردشگری برخوردار شوند که بهترین نمونه آن راه اندازی هر چه سریعتر مجموعه ایوان ری است.

او افزود: در طرح استقبال از بهار که گزارش آن را ارایه دادند چند نکته قابل ذکر است. البته این را بگویم که من نافی زحمات همکاران در شهرداری نیستم اما در ایام تعطیلات نوروز فرصت بیشتری در اختیار داشتم تا در مناطق جنوبی به ویژه شهر ری بازدید به عمل آورم. 

صادقی افزود: موضوعاتی که در گزارش اشاره شد عمدتا مربوط به مناطق مرکزی و شمالی تهران بود و مناطق جنوبی و ری از این موارد بی بهره بودند. در ایام تعطیلات در شهر ری نه خبری از فرش گل بود و نه خبری از کاروان های نوروزی و این در حالی است که ما قول داده بودیم مناطق جنوبی را ویژه ببینیم

صادقی افزود: در گذشته رسم بود که وقتی اتوبوسی خریداری می شود اتوبوس دست دوم را به ری  اختصاص دهند و یا مخازن زباله نو که خریداری می شد برای مناطق شمالی بود و دست دوم برای شهر ری؛ این سنت ها باید شکسته شود.

صادقی ادامه داد: وقتی برنامه های نوروزی در منطقه ۲۰ اجرا نمی شود یعنی یا شهرداری منطقه ۲۰ کوتاهی کرده که در این صورت باید برخورد شود و یا منطقه ۲۰ در این طرح دیده نشده که این هم عذر بدتر از گناه است. 

وی ادامه داد: امروز وقتی برنامه ای در برج میلاد باشد یک شهروند ساکن ری باید مشکلات فراوانی از جمله آلودگی هوا و ترافیک و دوری مسافت را به جان بخرد تا خود را بدان جا برساند در حالی که در شهرری ظرفیت های خوبی نظیر مجموعه ایوان ری وجود دارد که می بایست هر چه سریعتر راه اندازی شود تا شهروندان این منطقه نیز از آن بهره مند شوند.

منبع: همشهری